Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:438097
 
Evaluation:
Published: 26.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivēšanas būtība    4
1.1.  Motivēšanas modeļi    5
1.2.  Motivēšanas dzinuļi    6
1.3.  Motivēšanas teorijas    7
1.3.1.  A. Maslova motivācijas teorija    8
1.3.2.  F.Hercberga divfaktoru teorija    12
1.3.3.  A.Maslova vajadzību hierarhijas un Hercberga divfaktoru teorijas salīdzinājums    14
2.  Motivēšanas veidi    15
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    20
Extract

Ir vairāki faktori, kas nosaka, kāpēc un cik lielā mērā uzņēmumā strādājošs darbinieks ir vai nav apmierināts ar darbu. Tos apskata un analizē dažādas zinātnes un zinātņu virzieni ieskaitot ekonomiku, vadību, psiholoģiju un filozofiju. Viens no faktoriem, kuru analizē visas augstākminētās zinātnes un zinātņu virzieni ir motivācija.
Kursadarba mērķis ir izprast motivēšanas būtību un dzinuļus, kā arī izpētīt motivēšanas modeļus un teorijas.
Cik lielā vai mazā mērā darbinieks ir apmierināts ar darbu un darba vietā notiekošajiem procesiem ir atkarīgs no tā, cik un kādā veidā viņš tiek vai netiek motivēts, tātad no darbinieku motivācijas. Darba kvalitāte un kvantitāte uzņēmumā visbiežāk ir atkarīga tieši no darbinieku veikuma, no tā cik lielā mērā un kā uzņēmumos strādājošie darbinieki tiek motivēti.
Darbs pamatā tiek balstīts uz A.Maslova hierarhijas un F.Hercberga divfaktora motivācijas teorijām, izvirzot sekojošu jautājumu: Kā motivētāji un higiēnas faktori ietekmē cilvēka darbu.
Lai sasniegtu kursadarbā izvirzīto mērķi, autors iepazīstas un izpēta pieejamo literatūru par motivāciju un ar to saistītajiem jautājumiem.
Kursadarbs ir noderīgs informācijas avots, kas palīdzētu darba devējam precīzāk pieņemt pareizos lēmumus kā motivēt darbiniekus izmantojot katrai konkrētai situācijai atbilstošu motivēšanas veidu.
Kaut arī motivācija jeb motivēšana ir plašs un komplekss jēdziens, organizāciju zinātnieki ir vienojušies par tās pamata rakstura iezīmēm.
Motivācija tiek definēta, kā procesu kopa, kas rosina, virza un uztur cilvēka izturēšanos jeb uzvedību kāda mērķa sasniegšanai (skat. 1.1.zīm.).
Motivēšana tiek definēta arī kā darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus. Tā ir dinamisks process, kurš, lietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē darbinieku un organizācijas mērķu sasniegšanu. Vadītājiem ir svarīgi saprast, kāpēc uzņēmuma darbinieki uzvedas tā, kā viņi uzvedas, lai ar dažādām metodēm varētu virzīt viņu izturēšanos vēlamā virzienā.
Motivēšana sākas ar darbinieku vajadzību noteikšanu un to apmierināšanas nepieciešamību. Rodoties dažādām vajadzībām, cilvēks meklē iespējas tās apmierināt (piemēram, turpināt darboties savā organizācijā, vai meklēt darbu citur). Tātad jāizvēlas konkrēta rīcība, lai sasniegtu savu mērķi (piemēram, darboties intensīvi vai lēni, nepārstrādājoties). …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register