Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,49
You save:
0,85 (19%)
Discounted price*:
3,64
Purchase
Add to Wish List
ID number:502239
Author:
Evaluation:
Published: 06.05.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motosporta attīstības pirmsākumi    4
1.1.  Tā viss sākās    4
1.2.  Latvijas motosporta celmlauži    6
1.3.  Neatkarīgās Latvijas motosporta izaugsme    8
1.4.  Sacensības motosportā    10
1.4.1.  Trekā    11
1.4.2.  Ātrumsacīkstes šosejā    12
1.4.3.  Hipodromā    14
1.4.4.  Moto sacensības šķēršļotā apvidū    14
1.4.5.  Sacensības šosejā pa slēgtu apli -Tourist Trophy    16
1.5.  Galvenie moto sporta attīstību ietekmējošie faktori    6
  Secinājumi    17
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    20
Extract

Secinājumi
1. 19.gadsimta otrajā pusē, Latvijā velosports un motosports bija savstarpēji cieši saistīti.
2. Pateicoties 1970.gada izdotajai grāmatai „Latvijas sporta vēsture 1918. – 1944.”, mūsdienu jaunatnei ir iespēja uzzināt par daudzu sporta veidu attīstības pirmsākumiem. Šeit arī uzzinu pirmos motobraucēju vārdus- Jēkabs Bukse, Kārlis Vītoliņš, Jēkabs Trautmanis, Jānis Opmanis, Fricis Vagulēns, Jānis Krauze un daudzus citus.
3. 1900.gada Latvijā bija tikai 21 sporta biedrība jeb klubi.
4. Motosporta celmlauži Bukse, Vagulis un Vītoliņš ir pirmie Latvijā, kas veicina motosporta attīstību, Bukse atver motociklu veikalu, izplata angļu motociklus BSA, un atver remontdarbnīcu, būdams gravieris, izgatavojis daudzas sporta balvas, lai motivētu motosportistus jauniem sasniegumiem.
5. Tirgojot motociklus Jēkaba Bukse popularizēja tehnisko sportu, un pulcēja vienkopus sportistus, kā rezultātā veidojās moto braucēju biedrības, klubi.
6. Latvijā jau 20. un 30.gados divriteņu spēkrati piederēja vai nu labi situētiem sabiedrības pārstāvjiem vai sportistiem, vai retiem, kaislīgiem entuziastiem, kas visbiežāk apvienojās biedrībās, klubos, motociklistu organizācijās.
7. Pirmās Latvijas brīvvalsts periodā motosportisti izjuta sacīkšu vietu jeb trases trūkumu.
8. Lai organizētu starptautiskas sacensības, tika radīti priekšnoteikumi, izstrādāti noteikumi, izveidotas starptautiskas savienības un federācijas.
9. Populārākie motosporta veidi 20.gs.sākumā - sacīkstes trekā, ātrumsacīkstes 1 versts distancē, hipodromā, kalnā braukšanas sacensības, ātrumsacīkstes šosejā 100 verstu distancē, motosacīkstes šķēršļotā apvidū.
10. Šosejā - garākajās distancēs motosports kļuva bīstamāks, aizliedza sacensības rīkot uz nenoslēgtiem vispārējās satiksmes ceļiem.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Motosporta attīstības pirmsākumi Latvijā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/502239

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register