Jau daudzu laiku atpakaļ cilvēki nodarbojas ar tirdzniecību un visai tai precei, kuru viņi iegādā lielā apjomā bija jābūt uzglābtām speciālā vietā. Jau tajā laikā tika veidotas vietas mantu turēšanai, bet noliktavas, kas pasargāja no nelabvēlīgiem dabas apstākļiem ātri sabruka. Cilvēki sāka nopietni domāt par komfortam glabātuvēs būvēm. Tika celtas izturīgākas un lielākas glabātuves, ko sargāja pati cilvēki.
Mūsdienas ikviens valsts nodarbojas ar starptautisko tirdzniecību un Latvija nav izņēmums, jo viņa atrodas ģeogrāfiski izdevīgā vietā. Vēsturiski tā sanāk, ka Latvijai ir ostas, ir kuģu būvētava, ir jau gatava autoceļu un dzelzceļu infrastruktūra un arī lidostas. Valstis, kurām ir izeja uz jūru ir pelnījušas lielā mēra, pateicoties šiem tirdzniecības ceļiem.
Sakarā ar starptautisko tirdzniecību pāri Latvijas valsts robežai notiek preču pārvadāšana-imports, eksports un tranzīts. Lai pasargātu valsts iekšējo tirgu un vietējos ražotājus, vajag kontrolēt šo preču plūsmu. Muita ir organizācija, kurā pilda šo neparasto uzdevumu. Kopš 2004.gada 1.maija, kad Latvija iestājās ES, Latvijas muitas darbība pamatā ir balstīta uz ES izdotajiem normatīvajiem aktiem, nosakot atsevišķas jomas un jautājumus, kuri paliek Latvijas likumdošanas ziņā.