Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:641674
 
Evaluation:
Published: 10.09.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mūzikas autortiesības    4
1.1.  Mūzikas autortiesību un blakustiesību vispārēja attīstība Pasaulē, Latvijā    4
1.2.  Autortiesības un blakustiesības    5
1.2.1.  Autortiesības (AKKA/LAA)    5
1.2.2.  Blakustiesības (LaiPA)    7
1.3.  Mūzikas autortiesību pārkāpums    8
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Viens no šīs dienas galvenajiem iemesliem, kādēļ mūzikas pirātisms ir sasniedzis nenovēršamus apmērus ir jauno tehnoloģiju attīstība, t.i., internets, mūzikas ierakstu digitalizācija.
Digitālās mūzikas izplatīšana šobrīd attīstās ļoti strauji un ir neatņemama daļa no mūziķu ienākumu avotiem. Tomēr digitalizācija ir atvērusi daudz iespēju nelegālai mūzikas iegūšanai, tā vietā lai par to maksātu. Mūziķi zaudē lielu daļu savu ienākumu, ko varētu iegūt par mūzikas albumu un dziesmu pārdošanu gan digitālajā vidē, gan kā fizisku materiālu. Kaut gan digitālā vide reizē palīdz attīstīt mūziķu karjeras, veicināt pārdošanu, atpazīstamību, tai pat reizē zaudējot svarīgus ienākumus, manuprāt, jākoncentrējas uz iespējām, nevis draudiem, ko šī vide sniedz.
Iespējams mūzikas autortiesību pārkāpumi rodas cilvēku nezināšanas, neizpratnes dēļ. Kaut gan nezināšana neatbrīvo no atbildības, tomēr vairums cilvēku, visdrīzāk reģionos dzīvojošie, neizprot autortiesību nozīmi un pienākumus pret darbu izmantošanu. Tāpat cilvēkiem, kuru ikdiena un profesija nesaistās ar mūzikas industriju vai jebkādu citu kultūras industrijas nozari, autortiesības ir sveša joma. Valsts instancēm un šo tiesību administrētājiem būtu nepieciešams pilnveidot likumdošanu, kas attiecas uz autortiesībām, tāpat veidot kampaņas, kas izglītotu sabiedrību. Kā jau minēts iepriekš, Latvijā netiek veikta reāla, aktīva kontrole par šo tiesību pārkāpšanu. Iespējams digitālā vide ir veids, ar kuru to visu – izglītošanu, kontroli – būtu iespējams realizēt.
Šī brīža situācijā, man un noteikti arī vairumam Latvijas sabiedrības, nav stimula ievērot autortiesības. Sabiedrības vidū valda uzskats par to, kādēļ gan maksāt par mūzikas ierakstu, ja neskaitāmas interneta vietnes to pašu piedāvā bez maksas. Veidojot dažāda veida kampaņas, izglītojot sabiedrību, nevis tikai draudot ar bargiem sodiem, cilvēki vairāk izprastu autortiesību ievērošanas nozīmi, un ja vismaz trīs cilvēki no simts kaut vienreiz dzīvē iegādātos legālu dziesmu, tas jau būtu solis uz priekšu attīstības virzienā. Izglītojot sabiedrību, attīstot likumdošanu, izveidojot reāli strādājošu kontrolējošo instanci un attīstot vēl neskaitāmus uzlabojums, iespējams pēc pārdesmit gadiem mūzikas ieraksta pirkšana būs tikpat ikdienišķa lieta, kā nopirkt pārtiku, vismaz daļai sabiedrības.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1333827
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register