Mūzikas menedžments ir tikai viena no izklaides industrijas jomām. Kopumā industrijas produkts ir viss, kas tiek pirkts un pārdots, lai pavadītu labi brīvo laiku. Mūzikas menedžera produkts ir ne tikai izrādes, koncerti, festivāli, konkursi, bet arī mūzikas starpniecība un atkārtota izmantošana jeb, vienkāršāk sakot, mūzikas ierakstu izdošana. Mūzikas industrija ir viena no ienesīgākajām izklaides biznesa nozarē, tādēļ ir nepieciešams zinošs mūzikas menedžments.
Tomēr mūzikas industrijai ir sava specifika. Mūzikas industrijai liela nozīme ir biznesa intuīcijai, neformālai pieredzei un kontaktiem. Šī ne tikai ir ienesīga izklaides nozare, bet arī diezgan dārga. Tas ir tādēļ, jo atšķirībā no daudzām citām jomām, personāla izmaksas mūzikas produktu ražošanā uz tehnoloģiju attīstību rēķini nesamazinās.
Mūzikas menedžera darbības joma ir saistīta ar grupu vai atsevišķu mākslinieku aktivitāšu menedžmentu. Mūzikas menedžera darbības lauku var būt definēts arī šaurāk, piemēram, aģents, produktu pārstāvis, personīgais menedžeris u.c. Latvijā visbiežāk šie pienākumi tiek apvienoti. …