Kopsavilkums
Aplūkojot dažāda veida materiālus var secināt, ka mūzikas izdevnīcības, tāpat kā visi citi mūzikas industrijas „mehānismi” ir attīstījušās gadu gaitā sekojot līdz sabiedrībā un industrijā notiekošajam, adaptējoties situācijai un meklējot jaunus risinājumus un iespējas. Publishingi šajā industrijā ir neatņemama sastāvdaļa, jo ir virzošs spēks jebkura mūzikas autora karjeras attīstībā. Izdevniecība pārstāv autoru un tā intereses šajā biznesā ļaujot autoram konsentrēties tikai uz mūzikas radīšanas procesu.
Pastāvot divu veidu mūzikas izdevniecībām (major un indie) industrijā tiek pārstāvētas dažādu žanru un valstu pārstāvji, kas parāda mūzikas dažādību un pieprasījumu noteiktā teritorijā. Major kompānijas savu darbību vairāk attīsta ar komerciāliem projektiem, kuros iesaista sevis pārstāvētos, bieži vien pasaules slavenos mūzikas autorus. Savukārt indie izdevniecības darbojas ar mazāk pazīstamiem mūziķiem un peļņas ziņā nav salīdzināmi ar lielajām publishing kompānijām. Indie izdevniecības parāda lielo mūzikas daudzveidību, taču major strādā ar noteikta stila (pieprasītākā) mūzikas autoriem un darbs ar autoriem mēdz būt „pēc viena modeļa”, lai gala rezultātā tiktu iegūts kārtējais hīts. Lielajām publishing kompānijām pieder arī vairāki sadarbības tīkli un tie slēdz sadarbības līgumus arī ar citām, mazākām publishing kompānijām, kurām nodod savas pārstāvniecīcas tiesības konkrētajā teritorijā.
Lai mūzikas izdevniecība varētu sākt pārstāvēt autoru tiek slēgti līgumi. …