Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:129722
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Mūzika- vērtīborentāciju līdzeklis    4
2.nodaļa.  Mūzika kā audzināšanas līdzeklis    6
3.nodaļa.  Pusaudžu vecumposms    10
4.nodaļa.  Masu mediju ietekme uz jauniešu vērtīborientāciju    14
5.nodaļa.  Jelgavas 4. vidusskola    16
  Secinājumi    19
  Literatūras saraksts    20
Extract

Humanitārajā pedagoģijā vērojama tendence priekšplānā izvirzīt cilvēku kā personību, viņa gara pasauli un tas attīstības procesu.
Vērtīborientācija, kā zināms, ir cilvēka pašvērtības un viņa attieksmju sistēmas raksturotāja. Tādēļ viens no svarīgākajiem mūsdienu pedagoģiskās darbības uzdevumiem ir pusaudžu vērtīborientāciju sistēmas attīstīšana, kultivēšana. [4]
Īpaši aktualizējamas ir “garīgas”, ideālas vērtības - nozīmīgs faktors jauniešu iekšpasaules sakārtošanā, harmonijas veidošanā attieksmēs pret ārpasauli.
Mūzika ar tai piemītošo īpašo spēju aizkustināt un sakārtot cilvēka dvēselisko darbību ir nozīmīgs garīgo vērtību apgūšanas un indivīda vērtīborientācijas līdzeklis. Tajā pašā laikā mūsdienu modernā pasaule ar straujo tehnisko līdzekļu izplatību, ar augsto sociālizācijas līmeni ir ienesusi korekcijas ne vien mūzikas funkcionālajā eksistence, bet radījusi arī vēl nebijušu skanošas vides pārblīvējumu. Tādēļ zemas kvalitātes mūzikas iedarbība - Īpaši uz nenobriedušu psihi, uz pusaudžu vēl neizveidotu gaumi - dažkārt var but pat postoša. [25]
20. gadsimta beigu pētījumi mūzikas socioloģija, psiholoģija un pedagoģija aizvien biežāk skar mūsdienu sociālo apstākļu ietekmētas mūzikas kultūras dziļo kontrastu izraisītās problēmas pusaudžu tikumiskajai audzināšanā un garīgo vērtību hierarhijas veidošanās procesā [21, , 23, 24]
Latvijā pagaidām “mūzikas pedagoģijas” nozares mērķi, uzdevumi, formas, metodes utt. tiek interpretētas salīdzinoši šauri, ar šo jēdzienu visbiežāk saista tikai vispārējas un specializētas muzikālās izglītošanās jomu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register