Šobrīd daudzi uzsver, ka kontrabandas Latvijā vairs vispār nav, daudzi – ka ir. Tomēr autore uzskata, ka degvielas kontrabanda pie mums joprojām pastāv. Jebkurā valstī, kur pastāv nodokļi - it īpaši akcīzes nodoklis - šāda situācija pastāv: pat tik "tīrās" valstīs kā Zviedrija, Somija, Norvēģija. Protams, ne tādos apjomos, bet tomēr pastāv. Vienmēr, ikvienā valstī atradīsies cilvēki, kuri vēlēsies ieekonomēt, apejot noteiktos maksājumus. Protams, krāpšanas veidi mainās, taču kontrabanda ir un paliek kontrabanda. Par katru degvielas litru, kas ieviests Latvijā kontrabandas ceļā, valsts kase neiegūst zināmu naudas akcīzes nodokļa veidā. Ņemot vērā iespaidīgos nelegālās degvielas apjomus, kas figurē Latvijas tirgū, ir skaidrs, ka valsts neiekasē visai ievērojamas naudas summas. Kontrabandas īpatsvars Latvijas tirgū 2001.gadā pēc Latvijas degvielas tirdzniecības asociācijas aprēķiniem bija 25%. [5]
2004.gada februārī kopējie akcīzes nodokļa ieņēmumi bija 13,5 milj. Ls, kas ir par 28,2% mazāk nekā 2004.gada janvārī. Pēc autores domām, vienu no apstākļiem, kas ietekmēja šo faktu varētu būt kontrabandas ceļā ieviestas akcīzes preces, tajā skaitā degviela.[6]
Nav noslēpums, ka kontrabandas naftas produktus pērk lauksaimnieki, gan citi autotehnikas īpašnieki. Nelegālās preces tirgotāji ievērojami aktīvāk rīkojoties sējas un ražas novākšanas laikā, t.i. no marta līdz novembrim, kad lauksaimniekiem vajag vairāk degvielas, nekā ziemas laikā. Varētu pateikt, ka kontrabanda pieaug tad, kad palielinās pieprasījums. …