-
Neizdevīga maršrutu plānošana
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | UZŅĒMUMA SIA „R GRUPA” DARBĪBAS APRAKSTS UN ANALĪZE | 6 |
2. | UZŅĒMUMĀ KONSTATĒTIE TRŪKUMI | 10 |
2.1. | Zema uzņēmuma konkurētspēja | 10 |
2.2. | Kvalificēta darbaspēka trūkums | 11 |
2.3. | Ekonomiski neizdevīgi maršruti | 11 |
3. | PIEKŠLIKUMI UZŅĒMUMA DARBĪBAS UZLABOŠANAI | 14 |
3.1. | Uzņēmuma finanšu līdzekļu optimizēšana konkurētspējas paaugstināšanai | 14 |
3.2. | Kvalificēta darbaspēka piesaiste | 18 |
3.3. | Maršruta plānošana un ārpakalpojuma izmantošana | 18 |
3.3. Maršruta plānošana un ārpakalpojuma izmantošana
Iepriekšējā nodaļā autors apskatīja esošo maršrutu Rīga – Liepāja – Ventspils – Rīga, secinot, ka tas ir ekonomiski neizdevīgs un ļoti laikietilpīgs. Šī maršruta galvenā problēma ir liels attālums, jo, lai gan pilsētas atrodas relatīvi tuvu viena otrai, tukšgaitas pārbraucieni ir vairāk nekā 77% no kopējā maršruta apjoma. Lai padarītu šo maršrutu izdevīgu ir nepieciešams izmantot ārpakalpojumu. Nepieciešams būs izīrēt vienu vilcēju ar smagsvara treileri, kura sākotnēja atrašanās vieta būs Liepāja vai Ventspils. Konkrētajā gadījumā nav nozīmes, no kuras pilsētas tiks izīrēta tehnikas vienība, jo, pērkot ārpakalpojumu, ir jāmaksā par konkrēti nobraukto kilometrāžu. Attiecīgi veicamais maršruts būtu Liepāja – Ventspils – Liepāja.
3.2.attēls Maršruts Liepāja-Ventspils-Liepāja
Lai veiktu esošā un izstrādātā maršruta salīdzināšanu no ekonomiskā izdevīguma un laika patēriņa viedokļa, jāsaprot, cik ārpakalpojumā izmaksā viens kilometrs. Izpētot sniegtos pakalpojums internetā, var secināt, ka tie būtiski neatšķiras dažādos Latvijas reģionos un pārsvarā tā ir viena konstanta summa, tādēļ, balstoties uz jauno informāciju, darba autors pēc noklusējuma izvēlas likmi par kilometru 1,15 EUR attālumā, turklāt pieņemot, ka ārpakalpojums tiek ņemts pārvedamās kravas atrašanās vietā, t.i., Liepājā.
3.2.tabula
Maršruta attālums un izdevumi
Posms Attālums, km Ārpakalpojuma pirkšana
Liepāja – Ventspils 118 1,15 EUR *118km = 135,7 EUR
Ventspils – Liepāja 118 1,15 EUR *118km = 135,7 EUR
KOPĀ 236 271,4 EUR
Salīdzinot esošā maršruta, kura laikā uzņēmums izmanto savu pakalpojumu, un ārpakalpojuma izmantošanas ekonomisko lietderīgumu, autors secina, ka šajā gadījumā ārpakalpojuma izmantošana, kas izmaksātu 271,4 EUR ir izdevīgāka, nekā kravas pārvešana ar savu transportu, kas izmaksātu 410,77 EUR; kopējais ietaupījums par šo maršrutu, izmantojot ārpakalpojumu, būtu 139,37 EUR, turklāt tā kā krasi samazinātos transporta nobraukums, samazinātos arī izdevumi par remontu.
…
Veicot prakses darbu autors konstatēja vairākas galvenās problēmas, kas ietekmē uzņēmuma darbību – kvalificēta darbaspēka trūkums, augstas tehnikas izmaksas, zema konkurētspēja, kā arī ekonomiski neizdevīgu maršrutu plānošana.Izstrādājot prakses atskaiti, darba autors daudz sazinājās ar uzņēmuma vadību, kas deva iespēju izprast reālo nozares situāciju, un sniedza informāciju par dažādiem tirgus ietekmējošajiem faktoriem, kas netiek publicēti ne internetā, ne mācību grāmatās. Veicot prakses uzdevumus, bija lieliska iespēja strādāt un piekļūt pie jaunākajām tehnoloģijām, kuras uzņēmumus periodiski ievieš ikdienas darbā.
Secinājumu nav.
- Neizdevīga maršrutu plānošana
- Stratēģiskā plānošana
-
Stratēģiskā plānošana un vadīšana
Research Papers12 Management, Marketing, Advertising, Economics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Stratēģiskā plānošana un vadīšana
Research Papers for university12
-
Stratēģiskā plānošana
Research Papers for university22
-
Uzņēmējdarbības organizēšana un plānošana
Research Papers for university23
-
Personāla plānošana, piesaiste un atlase organizācijās
Research Papers for university26
Evaluated! -
Vadības funkcijas. Plānošanas būtība. Stratēģiskā plānošana
Research Papers for university4
Evaluated!