Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:438104
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pašvaldību ekonomiskā pamata vispārīgais raksturojums    2
2.  Pašvaldību nekustamā īpašuma piederības kritēriji    5
3.  Darbības ar pašvaldības nekustamo īpašumu    8
3.1.  Pašvaldību īpašuma objektu privatizācija un atsavināšana    9
3.2.  Dzīvojamo māju privatizācija    12
3.3.  Izīrēšana un iznomāšana    14
4.  Problēmas pašvaldību īpašuma konversijas procesā    16
5.  Izmantotā literatūra    18
Extract

Pašvaldību finansiāli ekonomiskais pamats ir tiesību normu kopums, kas nodrošina un regulē ar pašvaldību īpašuma un finansu līdzekļu veidošanu un izmantošanu saistītās sabiedriskās attiecības1.
Vietējo pašvaldību efektivitāti nosaka, galvenokārt, materiālie un finansu resursi, kas ir pašvaldību rīcībā un kas kopumā veido pašvaldību finansiālo ekonomisko pamatu. Tātad, kamēr nav noteikta pašvaldības ekonomiskā bāze, runāt par pašvaldību nevar. Pašvaldība ir īsta demokrātiska pašvaldība, tikai tad, kad tai ir sava teritorija, savs reāls īpašums, savs budžetus sava pārvaldes sistēma. Ja kāda no šīm pazīmēm trūkst, tas nozīmē, ka attiecīgais veidojums nav pašvaldība2.
Piemēram, Eiropas harta par vietējo pašpārvaldi nosaka, ka vietējās pašpārvaldes institūcijām ir tiesības uz to, lai valsts ekonomiskās politikas ietvaros tām būtu pietiekami līdzekļi, ar kuriem tās varētu brīvi rīkoties savu funkciju pildīšanai3.
Saskaņā ar LR likuma „Par pašvaldībām” 76.pantu pašvaldību ekonomiskais pamats ir manta, tai skaitā finansu resursi, kas veidojas no sekojošiem ieņēmumiem:
1. juridisko un fizisko personu nodokļu maksājumiem pašvaldības budžetā;
2. valsts budžeta dotācijām un mērķdotācijām;
3. kredītiem;
4. vietējām nodevām un citiem maksājumiem pašvaldības budžetā;
5. pašvaldības budžetā ieskaitāmajiem naudas sodiem;
6. ieņēmumiem no pašvaldības īpašuma apsaimniekošanas un pašvaldības iestāžu saimnieciskās darbības;
7. juridisko un fizisko personu brīvprātīgiem maksājumiem noteiktu mērķu sasniegšanai;
Šim nolūkam pašvaldības ievēro vietējās ekonomiskās politikas sastāvdaļas, kas sevī ietver vietējo nodokļu un nodevu politiku, investīciju politiku, rūpniecības un infrastruktūras radīšanu un attīstības projektu realizāciju, kā arī zemes izmantošanas politiku. Arī Z.Rags savā monogrāfijā norāda: „Lai iespējami labāk varētu veikt savas funkcijas, pašvaldībām ir savs īpašums, savs budžets, tās var ieviest vietējās nodevas4.
Tātad pašvaldībām ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums, pildot savas funkcijas izstrādāt attiecīgās pašvaldības sociāli ekonomiskās attīstības plānu un teritorijas apbūves un attīstības plānu, izstrādāt un apstiprināt pašvaldības budžetu, racionāli un lietderīgi apsaimniekot pašvaldības kustamo mantu un nekustamo īpašumu, iekasēt nodokļus un nodevas, racionāli un lietderīgi izlietot pašvaldības finansu līdzekļus atbilstoši apstiprinātajam budžetam.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1138031
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register