-
Nelegāli iegūto līdzekļu legalizācija
Nr. | Chapter | Page. |
ANOTĀCIJA | 5 | |
IEVADS | 6 | |
1. | NELEGĀLI IEGŪTU LĪDZEKĻU LEGALIZĀCIJA | 8 |
(„NAUDAS ATMAZGĀŠANA”) | 8 | |
1.1. | KAS IR NAUDAS ATMAZGĀŠANA? | 8 |
1.2. | CIK NOPIETNA IR ŠĪ PROBLĒMA? | 9 |
1.3. | KĀ NOTIEK NAUDAS ATMAZGĀŠANA? | 9 |
1.4. | KUR NOTIEK NAUDAS ATMAZGĀŠANA? | 10 |
1.5. | KĀ NAUDAS ATMAZGĀŠANA IETEKMĒ KOMERCDARBĪBU? | 10 |
1.6. | KĀ NAUDAS ATMAZGĀŠANA IETEKMĒ EKONOMISKO ATTĪSTĪBU? | 11 |
1.7. | KĀ TAS IETEKMĒ SABIEDRĪBU KOPUMĀ? | 11 |
1.8. | KĀ CĪŅA PRET NAUDAS ATMAZGĀŠANU VAR PALĪDZĒT CĪŅĀ AR NOZIEDZĪBU? | 12 |
1.9. | KĀDAS INSTITŪCIJAS CĪNĀS PRET NAUDAS ATMAZGĀŠANU? | 12 |
2. | LATVIJAS REPUBLIKAS NOZIEDZĪGI IEGŪTO LĪDZEKĻU LEGALIZĀCIJAS NOVĒRŠANAS NORMATĪVĀ BĀZE | 14 |
2.1. | LIKUMS „PAR NOZIEDZĪGI IEGŪTU LĪDZEKĻU LEGALIZĀCIJAS NOVĒRŠANU” | 14 |
2.1.1. | Vispārējā informācija | 14 |
2.1.2. | Klientu identifikācija | 21 |
2.1.3. | Ziņu sniegšana par neparastiem un aizdomīgiem finansu darījumiem | 23 |
2.1.4. | Atturēšanās no aizdomīgu finansu darījumu veikšanas un šādu darījumu apturēšana | 24 |
2.1.5. | Kredītiestāžu un finansu iestāžu iekšējā kontrole | 25 |
2.1.6. | Kredītiestāžu un finansu iestāžu uzraudzības un kontroles institūciju pienākumi | 25 |
2.1.7. | Kontroles dienests | 26 |
2.1.8. | Kontroles dienesta sadarbība ar valsts institūcijām | 27 |
2.1.9. | Kontroles dienesta Konsultatīvā padome | 28 |
2.1.10. | Starptautiskā sadarbība | 29 |
2.2. | KLIENTU, NEPARASTU UN AIZDOMĪGU FINANSU DARĪJUMU IDENTIFIKĀCIJAS PROCEDŪRU IZSTRĀDES IETEIKUMI | 30 |
2.2.1. | Vispārējā informācija | 30 |
2.2.2. | Pamatnostādnes | 30 |
2.2.3. | Pamatprincipi | 31 |
2.2.4. | Potenciālā klientu loka noteikšana | 31 |
2.2.5. | Aizdomīgu darījumu identifikācija | 33 |
2.2.6. | "Augsta riska" klientu pastāvīga uzraudzība | 35 |
2.2.7. | Iekšējās kontroles sistēmas pastāvīga uzraudzība un pilnveidošana | 35 |
2.3. | FINANSU UN KAPITĀLA TIRGUS KOMISIJAS (FKTK) IETEIKUMU BANKĀM PAR IEKŠĒJĀS KONTROLES SISTĒMAS (IKS) IZVEIDI UN REALIZĀCIJU NOZIEDZĪGI IEGŪTU LĪDZEKĻU LEGALIZĀCIJAS NOVĒRŠANĀ | 36 |
3. | BANKAS NOZIEDZĪGU LĪDZEKĻU LEGALIZĀCIJAS NOVĒRŠANAS POLITIKA | 40 |
4. | BANKAS KLIENTU IDENTIFIKĀCIJAS NOTEIKUMI | 46 |
4.1. | MĒRĶIS | 46 |
4.2. | NOTEIKUMU DARBĪBAS SFĒRA | 46 |
4.3. | ATBILDĪBA, KOMPETENCE, DOKUMENTĀCIJAS SAŅĒMĒJI | 46 |
4.4. | IZŅĒMUMI | 47 |
4.5. | VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI | 47 |
4.6. | SĀKOTNĒJĀ IDENTIFIKĀCIJA | 50 |
4.7. | ATKĀRTOTĀ IDENTIFIKĀCIJA | 51 |
4.8. | TEKOŠĀ IDENTIFIKĀCIJA | 52 |
4.9. | IDENTIFIKĀCIJAS ĪPATNĪBAS ATSEVIŠĶU KATEGORIJU PERSONĀM | 52 |
4.10. | DUBULTĀ IDENTIFIKĀCIJA | 54 |
5. | OFŠORI UN OFŠORU DARBĪBAS REĀLO GADĪJUMU APSKATS | 55 |
5.1. | OFŠORA FINANSU CENTRI | 59 |
5.2. | OFŠORU CENTRU SNIEGTIE PAKALPOJUMI | 63 |
5.3. | OFŠORU DARBĪBA LATVIJĀ | 65 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 80 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 85 |
Lietišķais pētījums „Noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas aspekti” ir izstrādāts saskaņā ar Banku augstskolas studiju programmā ietverto prasību 3.kursu studentiem par lietišķā pētījuma kā kursa darba izstrādi un aizstāvēšanu.
Šī pētījuma mērķis ir apskatīt ar noziedzīgi iegūto līdzekļu tematiku saistītos jautājumus, īpaši pievēršot uzmanību noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas mēģinājumu novēršanas procedūrām komercbankās.
Pētījums sastāv anotācijas, ievada, secinājumiem un priekšlikumiem, piecām pamatdaļām:
1. Nelegāli iegūto līdzekļu legalizācija jeb „naudas atmazgāšana”;
2. LR noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas normatīvā bāze;
3. Bankas noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas politika;
4. Bankas klientu identifikācijas noteikumi;
5. Ofšori un ofšoru darbības reālo gadījumu apskats,
un izmantotās literatūras un informācija avotu saraksta. Darbam ir pievienoti 8 pielikumi.
Katra nodaļa sniedz visaptverošu informāciju par nodaļā ievērto problemātiku, skaidri un precīzi tiek formulēti jēdzieni un procesi, kā arī tiek sniegti piemēri par atsevišķiem nelikumīgi iegūto līdzekļu legalizācijas mēģinājumiem Latvijā un citur pasaulē.
Trešajā un ceturtajā nodaļā tiek sniegta informācija par to, kā komercbankas savā darbībā ievēro LR likumus un normatīvos aktus noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas jomā. Tās ir reālās procedūras, kā bankās notiek darbība ar klientiem, darījumiem un ziņošanas kārtību par aizdomīgajiem darījumiem. Šīs procedūras atbilst LR likumu un normatīvo aktu prasībām, un tajās var skaidri iezīmēt bankas darbības praksi noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanā.…
Nelegāli iegūto līdzekļu legalizācija,normatīvā bāze,novēršanas politika,ofšori
- Likumdošanas saistībā ar cilvēku audu un orgānu transplantāciju izvērtēšana
- Nelegāli iegūto līdzekļu legalizācija
- Smēķēšana - aktuāla problēma jauniešu vidū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Naudas līdzekļu uzskaite kasē
Research Papers for university11
-
SIA "K.U.Ģ.I.S." apgrozāmo līdzekļu analīze
Research Papers for university11
-
Drošības līdzekļu piemērošanas īpatnības nepilngadīgajiem
Research Papers for university21
Evaluated! -
Narkotiku legalizācijas kriminoloģiskās sekas
Research Papers for university12
-
Drošības līdzekļu jēdziens, to veidi un piemērošanas kārtība
Research Papers for university31