Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:159815
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sākumskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums    4
1.1.  Z. Feida teorija par bērnu attīstību sākumskolas vecumposmā    6
1.2.  Ē. Ēriksona teorija par bērnu attīstību sākumskolas vecumposmā    7
1.3.  Ž. Piažē teorija par bērnu attīstību sākumskolas vecumposmā    8
2.  Nepietiekamu mācību rezultātu cēloņi sākumskolā    9
2.1.  Nerealizēšanās sindroms mācīšanās procesā    9
2.2.  Neveiksmes iepriekšējos vecumposmos- pamats neveiksmēm mācībās sākumskolas vecumā    10
2.3.  Audzināšanas trūkumu ģimenē iespaids    11
2.4.  Bērna veselības stāvokļa fizioloģiskie traucējumi    12
2.5.  Neatbilstoša skolas radītā vide    13
3.  Nepietiekamu mācību rezultātu novēršanas iespējas    17
3.1.  Mācīšanās akadēmisko grūtību un problēmu risināšana    17
3.2.  Skolotāja un ģimenes sadarbība skolēnu nepietiekamu mācību rezultātu novēršanā    19
3.3.  Vērtēšanas nozīme sākumskolas skolēnu personības attīstībā    22
3.4.  Labvēlīgas skolas vides nodrošināšana – labākais ceļš uz sasniegumiem    24
3.5.  Bērna intereses un panākumi mācībās    25
  Nobeigums    29
  Izmantotā literatūra un avoti    32
  Pielikumi    34
Extract

Skolas realitātē ir ienākušas mūsdienīgas kategorijas – informācijas procesēšana, informācijas sabiedrība, racionālas zināšanu un prasmju pārbaudes sistēmas un formas, bet skolēna prasmi mācīties un pamata mācīšanās formas šīs parādības nav aizstājušas. Mainās mācību saturs, metodes, organizācijas formas, bet mācīšanās prasme izmainītajā situācijā ir un paliek mācību procesa uzdevums – jo sarežģītāka ir informācija, jo nozīmīgāka kļūst skolēna mācīšanās prasmes atbilstība apgūstamajam saturam, lai nodrošinātu viņa patstāvību un veiksmi turpmākajā izglītībā. (30; 214)
Vairāk nekā pirms trīsdesmit gadiem tika publicēti psiholoģiski pamatoti nepietiekamu mācību rezultātu cēloņi, kuri ir tieši saistīti ar mācīšanās prasmes attīstību un skolēna attieksmi pret mācīšanos. Ir pagājis laiks, un šai problēmai ir veltīti jauni pētījumi, taču tā joprpjām nav atrisināta. (30; 212) Speciālisti uzskata, ka 70 % bērnu, kuriem ir nepietiekami mācību rezultāti, ir nepieciešama neatliekama pedagoģiski psiholoģiska palīdzība, taču lielākoties vecākiem, kā arī daļai skolotāju nav īstas skaidrības, kā to sniegt.
Tā rezultātā tika izvēlēta šāda kursa darba tēma – Nepietiekamu mācību rezultātu cēloņi un to novēršanas iespējas sākumskolā.
Pētījuma objekts – mācību procesa rezultāti sākumskolā.
Pētījuma priekšmets – nepietiekamu mācību rezultātu novēršana.
Kursa darbam izvirzītais mērķis – izpētīt nepietiekamu mācību rezultātu cēloņus un izstrādāt to novēršanas iespējas sākumskolā.
Hipotēze: Ja laikus atklāj nepietiekamu mācību rezultātu cēloņus, tad, pedagoģiski meistarīgi strādājot ar šiem bērniem, ir iespējams novērst to radītās sekas.
Lai sasniegtu kursa darbam izvirzīto mērķi., ir noteikti šādi uzdevumi:
1)Izpētīt pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūru par izvēlēto tēmu.
2)Raksturot nepietiekamu mācību rezultātu un to iespējamās sekas.
3)Izstrādāt nepietiekamu mācību rezultātu novēršanas iespējas.
4)Veikt anketēšanu sākumskolas skolotāju vidū.
Pētījumam ir izvēlētas gan teorētiskās ( pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūras izpēte, analīze un atziņu apkopojums), gan empīriskās (pārrunas, anketēšana, rezultātu apkopošana un analīze) pētnieciskās metodes.
Kursa darbs balstās uz Dz. Albrehtas, N.L. Geidža., S. Rimmas, K.Smitas L. Strikas, Ē. Ēriksona un citu zinātnieku atziņām. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register