Pētījuma rezultāti
1.Visaugstākie vidējie rezultāti lasītprasmē ir Krievijai, Honkongai un Singapūrai. Latvijas skolēnu vidējie rezultāti atbilst 13.vietai 40 pētījuma dalībvalstu vidū. Salīdzinot ar 2001.gadu, kad Latvija bija 5.vietā, skolēnu sasniegumi lasītprasmē Latvijā ir statistiski nenozīmīgi pazeminājušies. Vieta starptautiskajā ranga tabulā mainījusies, jo daļa iepriekšējā pētījuma cikla valstu uzlabojušas savus sasniegumus un Latviju apsteigušas, kā arī pētījumam pievienojušās jaunas dalībvalstis ar augstiem skolēnu sasniegumiem lasītprasmē.
2.Latvijas skolēnu vidējie sasniegumi lasītprasmē ir ievērojami virs starptautiskā vidējā un statistiski nozīmīgi neatšķiras no Bulgārijas, Dānijas, ASV, Anglijas, Austrijas, Lietuvas un Taivānas skolēnu rezultātiem.
3.Visās pētījuma dalībvalstīs meitenēm ir augstāki sasniegumi lasītprasmē nekā zēniem. Latvijā ir sestā. lielākā lasītprasmes sasniegumu starpība starp dzimumiem, lielākas atšķirības starp meiteņu un zēnu rezultātiem ir tikai Kuveitā, Katarā, Dienvidāfrikā, Trinidadā un Tobago un Jaunzēlandē. Salīdzinot ar 2001.gadu, lasītprasmes sasniegumu starpība starp dzimumiem Latvijā nav mainījusies.
…