-
Nozares un produkta analīze
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Pārtikas produktu un dzērienu ražošanas nozares vispārīgs apraksts | 4 |
2. | Produkta raksturojums | 6 |
3. | Konkurences apraksts | 7 |
4. | Statistiskie rādītāji | 8 |
4.1. | Reģionālās atšíķirības | 8 |
4.2. | Pārtikas rūpniecības produkcijas apgrozījums | 10 |
4.3. | Strādājošo raksturojums | 11 |
4.4 | Strādājošo atalgojums | 12 |
5. | ID analīze | 13 |
Secinājumi | 14 | |
Izmantoto avotu pārskats | 15 |
Latvijā un lielākajā daļā jauno dalībvalstu šī ir galvenā rūpniecības nozare produkcijas apjoma un nodarbinātības ziņā. Darbaspēka izmaksas uz vienu produkcijas vienību ir palielinājušās visās valstīs. 1998. gadā Latvija uz ES eksportēja tikai 12% produkcijas ( salīdzinājumā Ungārija eksportēja 40% produkcijas, Lietuva –24%). Šo nozari ļoti ietekmē ES standarti un prasības.
Pārtikas nozares iekļauj sevī sekojošus sektorus: piena produktu ražošana; gaļas un gaļas produktu ražošana; augļu un dārzeņu pārstrāde un konservēšana; maizes un miltu izstrādājumu ražošana; zivju un zivju produktu pārstrāde un konservēšana un dzērienu ražošana.
Visstraujākā nozares izaugsme (+13%) 2006. gadā bijusi jaunattīstības tirgos, t.sk. Latvijā,kurā pārtikas rūpniecība pēdējos gados ir kļuvusi par otru lielāko valsts apstrādes rūpniecībasnozari, veidojot 20% no rūpniecības pievienotās vērtības un nodarbinot 20% no rūpniecībā strādājošajiem.
Latvijā, līdzīgi kā Eiropā, pēc ražošanas apjomiem lielāko īpatsvaru pārtikas nozarē veido gaļas un piena rūpniecības sektori – katrs 20% no nozares kopumā. Latvijā mazākais ir augļu un dārzeņu pārstrādes sektors (3%).
Uzņēmumu pārstāvju un ekspertu izteiktās prognozes par nozares attīstību vērtējamas kā piesardzīgi optimistiskas. Uzņēmumu tālākā attīstība gan vietējā, gan eksporta tirgū būtu
saistāma ar konsolidāciju un izmaksu samazinājumu, kā arī nišu un zīmolu attīstību.
Kā nozīmīgākos faktorus nozares izmaiņām gaļas, augļu un dārzeņu, zivju un dzērienu
ražošanas sektora respondenti uzskata kvalitātes rādītāju uzlabošanos un pirktspējas pieaugumu, maizes ražošanas sektorā – izmaksu izmaiņas un konkurences ietekmi, bet piena ražošanas sektorā – uzņēmējdarbības izmaksas.…
Piedāvātājā darbā tiks aprakstīta pārtikas produktu un dzērienu ražošanas nozare. Tika izvēlēta tieši šī nozare, jo pārtikas rūpniecība Latvijā pēdējos gados ir attīstījusies un kļuvusi par otru lielāko Latvijas apstrādes rūpniecības nozari. Otrais iemēslis, kādēļ uzmanība tika pievērsta pārtikas produktu ražošanas nozarei ir tāds, ka netieši, bet tomēr šo nozari ietekmē arī cilvēku dzīves veids un veselības stāvoklis un tas šķīta interesanti. Produkta izvēlē priekšroka tika dota konditorejas un kulinārijas izstrādājumu ražošanai, jo šo izsrādajumu ražošanas process nav īpaši sarežgīts un neprasa augsti attīstīto, dārgo tehnoloģiju izmantojumu. Nozares apraksta izveidē tika izmantotas šādas galvenās pētniecības metodes: datu apskats par pārtikas nozari ( Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati ), dažu pārtikas uzņēmumu anketēšana. Nozares pētījumam par pamatu tiks izvēlētas un izmantotas sekojošas informācijas avoti: Internets ( Centrālās statistikas pārvaldes dati ), atbilstīgas mācību grāmatas, periodiskie izdevumi.
- Izdevniecības SIA "Diena-Bonnier" ārējās un iekšējās vides analīze
- Nozares un produkta analīze
- SIA "Reklāma Tev" finanšu rādītāju analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Furors" SWOT analīze
Research Papers for university6
-
Uzņēmuma "Saunalukss" konkuretspējas analīze
Research Papers for university21
Evaluated! -
Viesnīcas nozares apraksts
Research Papers for university15
-
Latvijas farmācijas nozares iespējas un problēmas globalizācijas ietekmē
Research Papers for university9
-
Finansiālās darbības analīze zemnieku saimniecībā "X"
Research Papers for university50