Organizāciju kultūra ir organizācijā valdošo pārliecību, vērtību un sociālo normu relatīvi noturīgs kopums, kurš ir izveidojies, nostiprinot organizācijas iekšējo integrāciju un pielāgojoties apkārtējai sociāli ekonomiskai videi. Šīs pārliecības, vērtības un normas nosaka organizācijas locekļu uztveri, domāšanu un jūtas saistībā ar iekšējās integrācijas un ārējas adaptācijas problēmām, atspoguļojas viņu darbībā un pašas organizācijas vides veidošanā.
Šajā darbā apskatīšu organizācijas kultūras raksturojumu, tās galvenās funkcijas, veidošanos, organizācijas kultūras apgūšanu, kādas ir organizācijas kultūras sastāvdaļas, veidus un to klasifikāciju, kā arī organizācijas kultūras nozīmi.
Izvēlējos šo tematu, jo uzskatu, ka korporatīvā kultūra ir kā “atslēgelements”, kad tiek pētīta uzņēmuma attīstība un evolūcija laika gaitā. Tā top par stratēģiski nozīmīgu, izvērtējot plānus sekmīgai darbības nodrošināšanai, tādejādi kļūstot par noteicošo faktoru veiksmīgai un lieliskai izaugsmei, kas savukārt ietekmē visa reģiona un valsts labklājību.
Šī darba mērķis ir , balstoties uz vairāku autoru salīdzinājuma bāzes, izprast korporatīvās kultūras nozīmi organizācijas dzīvē.
Korporatīvā kultūra ir neaizvietojams instruments, kas palīdz nonivelēt atšķirīgās nacionālās izpausmes un radīt saliedētu uzņēmuma kultūru, kuras dalībnieki vienoti virzās uz organizācijas mērķu sasniegšanu. Tam ir būtiska loma mūsdienu uzņēmumu darbībā un sabiedrības labklājībā, kad visapkārt novērojama globalizācijas ekspansija.
…