Mūsdienās organizācijas psiholoģijas problēmām (un tajā skaitā organizācijas kultūras jautājumiem) tiek veltīts arvien vairāk uzmanības, un sabiedrības interese šajā jomā pieaug ar katru gadu. Par tādām problēmām Eiropas tirgū, ka konkurences saasināšana, internacionalizācija un globalizācija, kas izvirza pavisam jaunas, daudz augstākas prasības un uzdevumus arī personāla vadīšanai uzņēmumos, tika runāts arī starptautiskā konferencē vēl 1996.gadā [2]. Arī pie mums, Latvijā, tās problēmas ir ļoti aktuālās. Bet tas, kā uzņēmums tiek galā ar tām sarežģījumiem lielā mērā ir atkarīgs no organizācijas iekšējas kultūras, jo tā nosaka organizācijas dzīves veidu un to, kā tiek risinātas visas problēmas.
Ka jēdzienam “organizācija’’, tā arī jēdzienam “organizācijas kultūra” ir daži definējumi, un nosaukt tos visus šajā darbā būtu sarežģīti. Tāpēc pieņemsim, ka ar vārdu “organizācija” mēs saprotam izveidotu sistēmu (jeb citos avotos – cilvēku grupu), kuru darbība apzināti tiek koordinēta kopēja mērķa sasniegšanai. [1],[15] Bet runājot par organizācijas kultūras jēdzienu ir jāatzīmē, ka salīdzinājumā ar organizācijas klimata jēdzienu (kā cilvēki uztver un pārdzīvo organizācijā notiekošo), organizācijas kultūras jēdziens (kādu jēgu cilvēki piešķir organizācijā notiekošajam) ir plašāks un paši pētījumi dziļāki. [9]
…