Organizācijas kultūra ir samērā jauns, tomēr jau popularitāti ieguvis jēdziens gan organizāciju socioloģijā, gan psiholoģijā. Šis jēdziens ļauj labāk saprast un aprakstīt organizāciju kā specifisku lielo grupu dzīvi.
Organizācijas kultūru ir grūti viennozīmīgi definēt, jo to ir iespējams skatīt no dažādiem aspektiem, piemēram, no izglītības, uzņēmuma stiprām un vājām pusēm, kā arī darbiniekiem. Kamēr vadītāji ar savu darbību un menedžmentu spēlē lielu lomu organizācijas kultūras definēšanā, visi darbinieki sniedz savu ieguldījumu kultūras veidošanā. Ierodoties jaunā kompānijā katram darbiniekam ir sava personīgā pieredze un viņi nāk no dažādām vidēm, līdz ar to vienotu kultūru ir grūti izveidot. Bet parasti vadītājs zina, kad ir atradis īsto darbinieku, kas ir piemērots uzņēmuma kultūrai.
Kultūrai ir varens spēks, kas veido apmierinātību ar darbu, darba attiecībām un procesiem. Daudzos gadījumos kultūru var uzskatīt par „personību”. Līdzīgi kā cilvēka personība, tā tiek veidota no vērtībām, ticībām, pamatpieņēmumiem, interesēm, pieredzēm, audzināšanas un paradumiem, kas veido personas izturēšanos.
Kultūra ir uzvedība, kas izpaužas brīdī, kad darba grupa strādā kopā pie noteiktiem, galvenokārt, nerakstītiem noteikumiem. …