Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:832203
 
Evaluation:
Published: 01.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Organizācijas kultūras nozīme    5
a.  Organizācijas kultūras būtība    5
b.  Organizācijas kultūras veidi    9
1.1.1.  Dīla un Kenedija klasifikācija    10
1.1.2.  Harisona organizāciju kultūras tipoloģija    11
1.1.3.  Konstantīna organizāciju kultūras tipoloģija    13
c.  Organizācijas kultūras nozīme stratēģijas īstenošanā    19
  Literatūra    25
Extract

Organizācijas kultūras jautājums ir samēra jauns un aktuāls, bet laikus arī pietiekami neizpētīts mūsu sabiedrībā. Mēģinot nopelnīt vairāk, uzņēmuma vadītāji dažreiz savu uzmanību velta tikai uzņēmuma finansiālai pusei, mārketingam, reklāmai, bet par atmosfēru, kas valda kolektīvā, aizdomājas tikai retie. Tajā pašā laikā tomēr uzņēmumi apzinās, ka tikai ar spožām stratēģijām, finanšu tirgus pārzināšanas un tehniskajām zināšanām nevarēs būt veiksmīgi šajā konkurējošajā vidē. Tieši tādēļ viens no konkurētspējas nosacījumiem šodien ir zināšanas un izpratne par cilvēku uzvedību, par attiecību apzinātiem un neapzinātiem aspektiem un spēja analizēt to, kas var notikt starp cilvēkiem, sadarbojoties grupās, pieņemot lēmumus un sadalot resursus. Lai izprastu to ir jāpēta organizācijas kultūra.
Latvijā interese par organizācijas kultūru sāka parādīties 90. gadu vidū. Bet plašie zinātniskie pētījumi organizāciju kultūras sfērā Latvijā pagaidām ir retums. Tagad notiek dažu organizāciju kultūras diagnostikas metožu aprobācija. Ir veikti daži pētījumi, bet tas ir jāuzskata tikai par sākumu. Tāpēc varētu prognozēt šī jautājuma drīzu popularitāti, jo paskatoties uz šodienas situāciju- kad cilvēki bieži nav spējīgi ietekmēt sava uzņēmuma finansiālo pusi, tie pievēršas organizāciju kultūru izpētei savā uzņēmumā. Tās būtība ir palīdzēt uzņēmumam attīstīt spēju analizēt un tikt galā ar apkārtējās vides un iekšējām pārmaiņām, uzlabot savstarpējo attiecību kvalitāti starp visu līmeņu darbiniekiem uzņēmuma biznesa stratēģijas ietvaros.
Šodienas situācijā, kad lielāka daļa no uzņēmumiem jūt krīzes ietekmi, kad darba apstākļi uzņēmumu dzīvē ir ļoti pretrunīgi un tiem raksturīgas tādas problēmas kā darbinieku neuzticība, pesimisms, demotivācija, augsts stresa līmenis, konflikti, nepietiekama informācijas aprite, bažas, ko rada neskaidrība utt. Organizācijas kultūras izpratne šajā gadījumā palīdz apzināties esošo situāciju, vadīt konfliktus, veidot atklātāku komunikāciju un palīdzēt uzņēmumam atrast piemērotākos attīstības ceļus.

Mēs dzīvojam mainīgā pasaulē. Mēs izjūtām pārmaiņas sabiedrībā, ekonomikā un arī mūsu privātajā dzīvē. Arī situācija uzņēmumos mainās, bet vai mainās organizācija kultūra un ka mēs varam to izmainīt. Lai izpētītu kas ir darīts un kas ir jādara, lai mainītu un virzītu uz noteikto kultūras tipu konkrēta uzņēmuma ir rakstīts šis darbs. Iegūtie dati var būt izmantoti uzņēmumā, ka palīginstruments organizācijas kultūras izmaiņas pasākumu organizēšanā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register