-
Pakalpojumu uzņēmumu organizēšana
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
Teorētiskā daļa | 4 | |
1. | Pakalpojumu būtība un raksturojums | 5 |
2. | Pakalpojumu klasifikācija | 7 |
3. | Pakalpojumu uzņēmuma raksturojums | 9 |
4. | Pakalpojumu un ražošanas uzņēmuma organizēšana | 10 |
5. | Transporta pakalpojumi | 15 |
Analītiskā daļa | 18 | |
6. | A/S “Latvijas Dzelzceļš” | 18 |
Secinājumi | 26 | |
Bibliogrāfiskais rādītājs | 27 |
Pakalpojumu sniegšana ir viena no plašākajām uzņēmējdarbības nozarēm. Lai nodarbotos ar uzņēmējdarbību ir vajadzīgi dažādi resursi, tieši pakalpojumi ietekmē praktiski visus uzņēmējdarbības resursu veidus. Tā kā pakalpojumi ir orientēti uz plašu un daudzveidīgu funkciju izpildi, tad tie savstarpēji saista visas tautsaimniecības nozares uzņēmumus un to ražotās produkcijas patērētājus.
Latvijā pakalpojumu sniegšanas joma ir attīstības stadijā, jo tā ir pavisam jauna, bet pētījumi liecina, ka šajā nozarē strādā arvien vairāk cilvēku un tā dinamiski attīstās.
Kursa darba mērķis ir parādīt pēc kādiem nosacījumiem un principiem tiek veidots pakalpojuma uzņēmums. Lai to labāk varētu izprast paralēli tiek apskatīta arī ražošanas uzņēmuma organizēšana.
Kursa darbs ir sadalīts divās daļās – teorētiskajā un analītiskajā daļā. Pirmajā no daļām tiek aplūkots:
pakalpojums – dots tā raksturojums un klasifikācija;
pakalpojuma uzņēmuma raksturojums;
pakalpojumu un ražošanas uzņēmumu organizēšana;
transporta pakalpojumu apraksts.
Analītiskajā daļā ir aprakstīta valsts akciju sabiedrības “Latvijas Dzelzceļš” darbība. Tekstā doti fakti par :
Latvijas dzelzceļu nozīmi Eiropas un Baltijas valstu dzelzceļa attīstībā;
a/s pārvaldi un izveidošanos.
Lai sasniegtu kursa darba mērķi tiek izmantoti šādi informācijas avoti:
mācību literatūra un lekciju konspekti;
uzņēmuma “Latvijas Dzelzceļš” mājas lapā sniegtā informācija.
Pakalpojums – darbība, darbs vai darbu izpilde. Tas ir jebkurš pasākums, kuru viena puse var piedāvāt otrai un kas savā būtībā nav materializēts.
Pakalpojumu īpatnības:
1.Netaustāmība – pakalpojumu nevar nodemonstrēt un uztvert pirms pakalpojuma saņemšanas. Saņemot pakalpojumu, klients nevar ne pierādīt, ne parādīt, ka to ir saņēmis. Pakalpojuma piegādātājam jārada uzticības atmosfēra, piešķirot pakalpojumam firmas vai markas nosaukumu vai iesaistot sava pakalpojuma propagandēšanā slavenību;
2.Pakalpojums ir neatdalāms no pakalpojuma sniedzēja. Lai noteiktu pakalpojumu, ir jābūt objektam, kas to saņem un subjektam, kas to sniedz. Pakalpojumu nevar atdalīt no tā saknēm kaut arī tas būtu cilvēks vai mašīna;
3.Pakalpojums ir mainīgs – tā kvalitāte var mainīties un to ir ļoti grūti noteikt. Pakalpojuma kvalitāte ir subjektīva, tā svārstās atkarībā no tā piegādātājiem, laika un izpildes vietas;
4.Pakalpojums nav uzglabājams – to nevar ne saglabāt, ne uzkrāt. Šī iezīme raksturo transporta pakalpojumus;
5.Pakalpojums nepāriet klienta īpašumā, jo tas ir netaustāms. Pakalpojumu nevar mantot.
Jau kopš 20. gadsimta pakalpojumu sniegšana galējam patērētājam ir pieaugusi, arvien lielāku nozīmi tā iegūst tautsaimniecībā un NKP radīšanā. To nosaka šādi rādītāji:
Iedzīvotāju labklājības līmeņa paaugstināšanās – pakalpojumu nozarē palielinās nodarbināto skaits;
Pakalpojumu sektorā izmanto pirmrindas saziņas tehnoloģijas – sektors strauji attīstās;
Pakalpojumu sniegšanā iespējama salīdzinoši ātra finanšu un naudas aprite – nodrošināts augsts peļņas un rentabilitātes līmenis;
Nozare pakļauta straujām strukturālām, finansiālajām, ekonomiskajām pārmaiņām, bet ļauj saglabāt stabilus attīstības tempus ilgā laika posmā – nozares attīstība nosaka visas valsts stabilu attīstīšanos. …
Pamats pakalpojuma uzņēmuma apraksts. Īpaša vērība pievērsta transporta uzņēmuma veidošanai. Valsts a/s "Latvijas Dzelzceļš" veidošana
- Organizēšana
- Ostas saimnieciskās darbības organizēšana
- Pakalpojumu uzņēmumu organizēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Franšīzes uzņēmumu tirgus analīze
Research Papers for university32
-
Pakalpojumu organizēšana uzņēmumā
Research Papers for university37
-
Resursu organizēšana ražošanas un/vai pakalpojumu uzņēmumā
Research Papers for university20
-
Ražošanas un pakalpojumu sniegšanas uzņēmumu galveno funkciju raksturojums un salīdzinājums
Research Papers for university30
-
Transporta uzņēmumu pakalpojumu kompleksa paplašināšanas virzieni
Research Papers for university10