Mūsu socioloģiskais pētījums tika veikts par vienu no subkultūras slāņiem – “pankiem”. Pirms kaut ko secināt, mēģināsim paskaidrot, kas tad īsti ir “subkultūra”, kā radās “panku subkultūra”, kādu vietu tā aizņem mūsdienu sabiedrībā.
Termins “subkultūra” socioloģijā apzīmē vērtību, normu un paradumu sistēmu, kas piemīt sabiedrības grupai un atšķir to no kultūrā vispārpieņemtajām normām, vērtībām un paradumiem. Termina “subkultūra” lietojuma pirmsākumus zinātniskajā literatūrā saista ar XX gadsimta 30. gadiem, bet patiesu izplatību šis koncepts iegūst tikai 20. gs. 60. gados.
Panku subkultūra
Panku subkultūra radās 20. gadsimta 70-tajos ar pamatdomu protestēt un šokēt. Panku kultūra ietver sevī īpašus mūzikas stilus, ideoloģiju un modi, tāpat arī vizuālo mākslu, deju, literatūru un filmas. Ar vārdu “panks” var raksturot arī sabiedrību un dzīvesveidu. Šīs subkultūras atšķir sevi no pārējām subkultūrām ar savu unikālo panku kultūras izpausmi.
Panku stilam raksturīgs:
Āda, džinsi, britu rūtis
T-krekli (bez piedurknēm) ar ironiskiem uzrakstiem, džemperis ar kapuci
Ļoti šauras ādas vai džinsu bikses
Armijas stila zābaki, kedas
Ķēdes, riņķi, spraužamadatas, ravējslēdži, ādas aksesuāri ar kniedēm
Matu sakārtojumam mēdz pievērst lielu nozīmi – mati tiek krāsoti košās krāsās: sarkani, zili, zaļi, rozā vai oranži, raksturīga ir "grebene" – mati sānos ir vai nu izdzīti vai ievērojami īsāki kā galvas vidusdaļā, kas tiek uzkasīti stāvus gaisā
Pīrsings, tetovējumi
…