Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,49
You save:
0,85 (19%)
Discounted price*:
3,64
Purchase
Add to Wish List
ID number:576915
Evaluation:
Published: 18.06.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Not used
Time period viewed: 2017.g. - 2018.g.
Extract

13.1. Dziļums zem ķīļa
UKC, jeb Under Keel Clearence (dziļums zem ķīļa), ir vērība, kura norāda cik liels ir attālums no kuģa dibena zemākās daļas līdz jūras gruntij. Dotais lielums tiek skaitīts uz katru pārgājiena punktu. Zināt doto lielumi ir ļoti svarīgi, lai izvairītos no kuģa uzsēšanās uz sēkļa. UKC var ietekmēt vairāki faktori, kas ietekmē iegrimi:
• Ūdens līmeņa faktori – atkarībā no augstajiem un zemajiem ūdeņiem var mainīties kuģa iegrime, lai to noteiktu ir nepieciešams izmantot Admiralty list of Tide Tables.
• Meteoroloģiskais faktori – stipri vēji, atmosfēras spiediens un tam līdzīgi faktori var ietekmēt kuģa iegrimi (iespējami arī pozitīvi rezultāti).
• Ar kuģi saistīti faktori – ir jāņem vērā kuģa sānsveri un galsveri. Tāpat nedrīkst aizmirst, ka kuģa iegrime ir balstīta uz hidrostatiskiem datiem, kas ir atkarīgi no ūdens blīvuma. Pie dotajiem faktoriem attiecas arī SQUAT efekts.
• Grunts faktori – dotie faktori attiecas uz pieļāvumu, ka eholotes rādījumi vai kartē norādītie rādījumi ir neprecīzi, kā arī uz iespējamiem negaidītiem grunts palielinājumiem zem ūdens. Tāpat šajos faktoros tiek iekļauts veikto padziļināšanas darbu vecums. [5]
Tāpat var atšķirt arī 2 veidu UKC. Gross UKC, kurš skaitās kā attālums no kuģa zemākās dibena daļas līdz gruntij, ņemot vērā, ka kuģis stāv un jūra ir mierīga (bet citi statiskie faktori tiek ņemti vērā). Net UKC tiek skaitīts kā attālums no kuģa zemākās dibena daļas līdz gruntij, ņemot vērā vissliktākos apstākļus. Pārgājiena UKC katrā punktā ir redzami pārgājiena plānā (skat. 4. pielikumu) [5].
13.2. Piesūkšanās efekts
Piesūkšanās efekts, jeb SQUAT efekts ir kuģa piesūkšanās gruntij dēļ tā ātruma. Tas rodas dēļ mazāka ūdens spiediena zem kuģa, kas rodas dēļ lielāka ūdens pārvietošanas ātruma. …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pārgājiena plāns”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/576915

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register