Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:918705
 
Evaluation:
Published: 16.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ar importu un eksportu saistīti termini    4
2.  Starptautiskā tirdzniecība    5
2.1.  Lietišķā komunikācija    5
2.2.  Starptautiskās tirdzniecības līguma pamatprincipi    7
3.  Pārtikas preču grupas    9
4.  Importa un eksporta apjoms Latvijā    10
4.1.  Lauksaimniecības un pārtikas preču imports un eksports    10
4.2.  Zivju imports un eksports    13
4.3.  Piena izstrādājumu imports un eksports    14
4.4.  Gaļas imports un eksports    15
4.5.  Dzērienu imports un eksports    17
4.6.  Pārtikas produktu imports un eksports Latvijā 2006. - 2008. gadam    19
5.  Sadarbības valstis    21
  Secinājumi    23
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    24
Extract

Vērojot vienas valsts, šajā gadījumā, Latvijas tirgus apjomu, bieži jāsecina – šis tirgus ir mazs. Lai kompānija un kāda nozare kopumā varētu palielināt savus ienākumus un izmantot specializācijas priekšrocības, ir vērts apsvērt citu valstu tirgus iespējas un sadarbības uzsākšanu ar partneriem ārzemēs. Līdz ar to jāuzdod daudz jautājumu, piemēram: kāpēc ārzemju partneris sadarbosies ar mums, pirks mūsu izstrādājumus no Latvijas, nevis Rumānijas, Indijas vai Igaunijas firmas? Ar ko mūsu produkts ir labāks salīdzinājumā ar citām valstīm? [2, 227. lpp.]
Specializācijas organiskās saites ar starptautisko tirdzniecību no ekonomiskās uzvedības, rīcības motivācijas viedokļa labi raksturo izcilā ekonomista D. Rikardo (1772 – 1823) modelis. Saskaņā ar šo modeli:
1.valsts specializējas to produkcijas veidu ražošanā, kuru ražošanas izmaksas ir zemākas nekā analogu preču ražošanas izmaksas citās zemēs;
2.ja kādā valstī kādas preces ražošanas izmaksas ir augstākas nekā analogas preces ražošanas izmaksas citās valstīs, ekonomiski lietderīgi ir šo preci savā valstī neražot, bet importēt no tās valsts, kur šīs preces ražošanas izmaksas ir zemākas, tātad prece lētāka;
Būtībā ir runa par resursu ekonomiju pasaules mērogā. Tomēr Rikardo modeļa īstenošana starptautiskajā tirdzniecībā sastop dažādas barjeras. Te jāmin gan valūtas kurss, gan ekonomiskā politika. [12, 4. lpp.]
Tomēr, lai veiksmīgi noritētu starptautiskā tirdzniecība, uzņēmējam ir jāzina lietišķā komunikācija un jāpārzina starptautiskās tirdzniecības pamatprincipi.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register