Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,52 (13%)
Discounted price*:
3,47
Purchase
Add to Wish List
ID number:771794
Evaluation:
Published: 25.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības iestādes administrācijas loma izglītības vadīšanā    4
1.1.  Izglītības kvalitātes vadīšana un vērtēšana izglītības iestādē    4
1.2.  Motivācijas veicināšana skolas kolektīvā    8
2.  Izglītības iestādes vadītājs un tā funkcijas    10
2.1.  Vadīšanas metodes    11
2.2.  Vadītāja darba stils    12
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Demokrātiskajam vadības stilam raksturīgs:
• piešķir saviem padotajiem patstāvību;
• iesaista viņus lēmumu pieņemšanā;
• pret cilvēkiem izturas ar cieņu, rūpējas par viņu vajadzībām;
• vadītājs ļauj padotajiem risināt jautājumus, tikai ar sarežģītākajiem uzdevumiem nodarbojas pats;
• taisnīgi tiek novērtēts kolēģu ieguldītais darbs un paveiktais;
• darbinieki tiek iesaistīti diskusijās, viņi jūt labvēlīgu attieksmi pret sevi;
• vadītājs uzņemas atbildību, saprātīgi riskē, prasa saprātīgu disciplīnu;
• regulāri papildina savas zināšanas, kā arī mudina uz to padotos;
• izvēlas zinošus darbiniekus.
Kolektīvos, kuros vadītājs ir demokrātiskā stila piekritējs, parasti ir labvēlīgs psiholoģiskais klimats, darbinieki jūtas brīvi, tajā pašā laikā viņi jūtas vajadzīgi un nozīmīgi. Demokrātiskais stils ir vērsts uz cilvēku, uz sabiedrību. Komunikācija notiek visos virzienos – gan starp vadītāju un padotajiem, gan starp pašiem grupas darbiniekiem. Tiek radīts labvēlīgs psiholoģiskais mikroklimats, jo cilvēki ir brīvāki. Šis stils stimulē iniciatīvu, atraisa kolektīvu radošam darbam, veicina uzticību starp cilvēkiem.

Secinājumi
Kolektīva sekmīga vadīšana, t.i., kad kopīgajam darbam ir labi rezultāti ir atkarīga lielā mērā no tā, kādu vadības stilu un attieksmes ir izvēlējusies lietot skolas administrācija un direktors. Ja direktors izmantos demokrātisko vadības stilu un viņa attieksme pret kolektīvu būs cieņpilna un skolotāju pašizglītību veicinoša, darba rezultāts būs sekmīgs un ieguvēji, pirmām kārtām, būs skolēni.
Uzskatu, ka izglītības iestādes administrācijai ir neatsverama loma izglītības iestādes kvalitātes vadībā. Izglītības iestādes vadība ir skolas iekšējā institūcija, kas plāno, organizē, koordinē, motivē un kontrolē kvalitātes vadību skolā. Bez skolas administrācijas nevarētu norisināties neviens skolai svarīgs process. Vislielākā ietekme visos procesos, arī kvalitātes vadībā ir, protams, skolas direktoram. Vadības komandas darbs ir atkarīgs no direktora vadības stila, lomām, vadības modeļiem.



Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,69 €
Work pack Nr. 1331834
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/771794

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register