Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:290402
 
Evaluation:
Published: 19.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  PAŠVALDĪBU BUDŽETA VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS    6
1.1.  Pašvaldību budžets    6
1.2.  Pašvaldības budžeta sastādīšanas un apstiprināšanas kārtība    9
1.3.  Pašvaldības budžeta plānošanas process    13
1.3.1.  Budžeta ieņēmumu plānošana    14
1.3.2.  Budžeta izdevumu noteikšana    16
2.  PAŠVALDĪBU BUDŽETU ANALĪZE LATVIJĀ 2004. - 2006. GADĀ    18
2.1.  Latvijas pašvaldību budžeti    18
2.2.  Viļānu pilsētas pašvaldības budžeta analīze    24
  SECINĀJUMI UN PRIEŠLIKUMI    33
  AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    36
Extract

Vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības padomes un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī likumā “Par pašvaldību” paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas
iedzīvotāju intereses.
Vietējās pašvaldības budžets ir finansiālās darbības pamats. Nepārvaldot savus finanšu līdzekļus, nevar būt runa par vietējo pašvaldību patstāvību. Tāpēc svarīgākie to pienākumi un tiesības ir budžeta sastādīšana, apspriešana un izpilde.
Viena no pašvaldības pazīmēm ir pašvaldības tiesības iekasēt ar likumu noteiktos
nodokļus un nodevas un veidot patstāvīgu budžetu. Likums ļauj pašvaldībām iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī noteikt nodevas, bet tas nav ienākumu avots, kas spētu nodrošināt pašvaldībām pietiekamu rīcības brīvību. Tās ir atkarīgas no nodokļu ieņēmumiem, taču neviens nodoklis nav noteikts kā pašvaldību nodoklis, visi ir valsts nodokļi. Pašvaldības budžets atspoguļo pašvaldības ieņēmumus pēc to veidiem un šo ieņēmumu izlietošanas jeb pašvaldības izdevumus. Pašvaldību budžetu var uzskatīt par plānu pašvaldības iespējamo finanšu izlietošanai izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Saskaņā ar likumu “Par pašvaldību budžetiem” pašvaldību budžetu mērķis ir noteikt un pamatot līdzekļu apjomus, kas nepieciešami pašvaldībām ar likumu noteikto funkciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei. Praksē pašvaldības budžeta galvenais uzdevums ir sadalīt pieejamos finanšu līdzekļus attiecīgajā saimnieciskajā gadā pašvaldību funkciju un uzdevumu izpildei atbilstoši pašvaldības prioritātēm. Pašvaldību finanšu līdzekļu nepietiekamību valsts funkciju nodrošināšanai varētu uzskatīt vienu galvenajām problēmām pašvaldību finanšu sistēmā Latvijā.
Latvijā pašvaldību budžeti sastāv no pamatbudžeta un speciālā budžeta. Šāds sadalījums neļauj atdalīt kārtējos izdevumus no kapitāla izdevumiem.
Pašvaldību darbība un to patstāvība nav iedomājama bez saviem finanšu līdzekļiem. Kā zināms, tad pašvaldības savas kompetences un likuma ietvaros, darbojas patstāvīgi.
Patstāvīgo funkciju izpildi organizē un par to atbild pašvaldības. Valsts pārvaldes institūcijām aizliegts iejaukties pašvaldības budžeta procesā, ja to neparedz likums. Līdz ar to šo funkciju izpilde tiek finansēta no attiecīgās pašvaldības budžeta. Tāpēc katras pašvaldības budžets ir šo pašvaldību finanšu sistēmas pamatakmens.
Darba gaitā veiktie pētījumi palīdzēs veikt tālākos pētījumus bakalaura darbam, kurš būs saistīts ar pašvaldību ekonomisko darbību.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register