Mēs visi, kas dzīvojam Latvijas Republikā, atrodamies kādā no administratīvi teritoriāliem iedalījumiem, cits lielāka, cits mazāka, bet no šiem iedalījumiem attiecīgajā administratīvajā teritorijā atrodas vietējā pašvaldība, kurai ir sava dome (padome). Pašvaldības ir patstāvīgas, autonomas iestādes, kuras ir nodalīta no valsts varas, veidojot paša savu varu vietēja administratīvā teritorija ievērojot valsti izdotos normatīvos aktus. Pašvaldības attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi realizēt savas iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tas nav Saeimas, Ministru kabineta, ministriju, citu valsts pārvaldes iestāžu, tiesas vai citu pašvaldību kompetencē vai arī ja šāda darbība nav aizliegta ar likumu.1
Pašvaldības nereti pārprot tiesības pieņemt saistošos noteikumus autonomās kompetences un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanas jomā, uzskatot tās par neierobežotām, bet tas tā nav. Neierobežotās tiesības ir ierobežotas ar augstāka juridiska spēka tiesību aktu ievērošanu, kas nereti tiek aizmirsts, nosakot jaunu, savu regulējumu jautājumiem, kas jau ir noregulēti likumos vai Ministru kabineta noteikumos.
Pašvaldības izdotie sasitošie noteikumi, kuriem ir administratīva pārkāpuma raksturs, un kuri ir izdoti saskaņā ar likumu izejot visu procesu un iegūstot tiesības saukties par pašvaldības saistošajiem noteikumiem. Papētot tuvāk kādā no pašvaldības saistošajiem noteikumiem un gribot uzzināt to leģitimitāti vislabāk tas ir atspoguļots un ir atrodams pašvaldības policijas reģistrēto pārkāpuma gada atskaitē. Šajā atskaitē ir ierakstīti visi pārkāpuma veidi kādi ir spēkā attiecīgajā pašvaldība, un šie pārkāpumi veidi sastāv no pašvaldību saistošajiem noteikumiem, kuriem ir administratīvā pārkāpuma raksturs un pārkāpumi, kuri ir uzticēti pašvaldības policijai, no administratīva pārkāpuma kodeksa. Atrodot tādu pārkāpumu veidu vai veidus, kur ir maz pārkāpumu daudzums vai vispār nav reģistrēts neviens pārkāpums attiecīga laika posmā - viena gada laikā, tad var rasties šaubas par to, ka šie saistošie noteikumi nedarbojas tā kā tiem vajadzētu darboties. Un šī problēma varētu būt sastādīt no vairākiem lietām:
1.Pārkāpumu ir grūti piemērojami, jo ir vajadzīgs attiecīgo pārkāpumu tieša konstatēšana.
2.Sabiedrības neatsaucība uz pārkāpuma paziņošanu atbilstošām iestādēm, jo tam ir vajadzīgs tērēt savu laiku, kas mūsdienu cilvēkam nekad nav.
3.Darbinieku profesionalitātes trūkums, kuru vajadzētu uzlabot.
4.Izdoto saistošo noteikumu nepilnība un nepieciešamība tos pārstrādāt
5.Šādu pārkāpumu veids vispār vairs nepastāv,
Lai augstākminētas problēmas tiktu atrisināta šie saistošie noteikumi no sākuma ir jāizpēta un tad ir vai nu šiem saistošajiem noteikumiem ir jāveic grozījumi un šiem grozījumiem ir jābūt tādiem, lai tie atkal darbotos vai arī noteikumi jāatceļ, jo no viņiem nav jēgas.…