Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:850933
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Nepieciešamība patērētāja tiesiskajai aizsardzībai pakalpojumu līgumos    4
1.2.  Patērētāja tiesību ierobežošana    4
1.2.  Patērētāja tiesiskās aizsardzības veidi    5
2.  Patērētāja aizsardzība attiecību posmos starp patērētāju un pakalpojumu sniedzēju    6
2.1.  Patērētāja aizsardzība pirms pakalpojuma līguma noslēgšanas    7
2.1.1.  Patērētāja izvēles brīvības un izteiktās gribas ievērošana    7
2.1.2.  Patērētāja nodrošināšana ar informāciju par pakalpojumu    8
2.2.  Patērētāja aizsardzība slēdzot pakalpojuma līgumu    8
2.2.1.  Netaisnīgi līguma noteikumi    8
2.2.2.  Neapspriesti līguma noteikumi    10
2.2.3.  Neskaidri un neprecīzi līguma noteikumi    10
2.2.4.  Patērētāja aizsardzība līgumos, kur patērētājs ir trešā perona    10
2.3.  Patērētāja īpašā aizsardzība atsevišķos pakalpojuma līguma veidos    11
2.3.1.  Patērētāja aizsardzība līgumos, kas noslēgti ārpus pakalpojuma sniegšanas vietas    11
2.3.2.  Patērētāja aizsardzība distances līgumos    11
2.3.3.  Patērētāja aizsardzība līgumos par dzīvošanai paredzētās ēkas vai ēkas daļas lietošanas tiesību iegūšanu uz laiku    12
2.4.  atērētāja aizsardzība pakalpojuma izpildē    12
2.4.1.  Pakalpojuma izpildes process    12
2.4.2.  Pakalpojuma izpildes laiks    13
2.5.  Patērētāja aizsardzība pakalpojuma nepienācīgas izpildes rezultātā    14
2.5.1.  Patērētāja aizsardzība pakalpojuma nepienācīgas kvalitātes pakalpojumā    15
2.5.2.  Patērētāja aizsardzība nedroša pakalpojuma gadījumā    16
2.5.3.  Pakalpojuma sniedzēja atbildība par pakalpojuma trūkumiem    16
3.  Patērētāja tiesību aizsardzības organizācijas, uzraudzības un kontroles iestādes    17
  Kopsavilkums    20
  Izmantoto avotu saraksts    22
Extract

Referāta mērķis ir noskaidrot patērētāja tiesiskās aizsardzības mehānismu pakalpojumu līgumos.
Šī mērķa sasniegšanai jākonstatē 1) patērētāja tiesiskais stāvoklis pirms tiesību pārkāpuma, 2) pakalpojuma sniedzēja pienākumus šī stāvokļa saglabāšanai, 3) patērētāja tiesības un pakalpojuma sniedzēja atbildību tiesību pārkāpuma gadījumā.
Tā kā darbs tiek izstrādāts saistību tiesību kursa ietvaros, tad galvenā uzmanība tiks akcentēta tieši patērētāja civiltiesiskajai aizsardzībai. Tomēr paralēli tiks pieminēta arī administratīvi tiesiskā un krimināltiesiskā aizsardzība.
Referāts galvenokārt balstās uz dažādiem normatīvajiem aktiem patērētāja tiesību jomā. Tomēr ir pētīta arī nabadzīgā latviešu literatūra un gūtas dažas atziņas apmeklējot Patērētāju tiesību aizsardzības centru.
1.Nepieciešamība patērētāju tiesiskajai aizsardzībai pakalpojumu līgumos.
1.1 Patērētāju tiesību ierobežošana.

Civiltiesisko attiecību dalībnieku tiesiskās vienlīdzības princips paredz, ka puses ir savstarpēji līdztiesīgas un vienlīdzīgas savā civiltiesiskajā stāvoklī. Tomēr praksē ne vienmēr iespējams šādu stāvokli nodrošināt. Spilgts piemērs tam ir patērētāja un pakalpojuma sniedzēja faktiski esošie stāvokļi.
Pakalpojuma sniedzējs faktiski atrodas labākā stāvoklī nekā patērētājs. Šāds viņa īpašais stāvoklis iespējams, jo
reklamējot vai tikai informējot par pakalpojumu, iespējams psiholoģiski ietekmēt patērētāju,…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register