Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:171783
 
Evaluation:
Published: 10.12.2001.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Patērētājs kā tirgus ekonomikas sastāvdaļa    5
2.  Ekonomiskās sistēmas    7
2.1.  Tradicionālā ekonomika    8
2.2.  Komandekonomika    8
2.3.  Brīvā tirgus ekonomika    13
2.4.  Jauktā ekonomika    15
3.  Patērētājtiesības un to aizsardzība    27
4.  Mūsdienīgas mācību metodes ekonomikas kursa apguvei skolā    32
4.1.  Lietišķā spēle    33
4.2.  Parastās teorijas apguves stunda    34
4.3.  Grupu darbs    35
4.4.  Praktisko darbu un uzdevumu stundas ar teorijas pārbaudi    35
  Nobeigums    37
  Literatūras saraksts    38
Extract

Katrs cilvēks vienmēr ir iesaistīts saimnieciskajā jeb ekonomiskajā apritē. Cilvēks visu savu dzīvi ir vai nu patērētājs vai ražotājs. Katrs savā dzīvē biežāk ir patērētājs nekā ražotājs.
Ikdienā nav tāda brīža, kad cilvēks nebūtu iesaistīts saimnieciskajā apritē. Pat miegā cilvēks saņem un patērē ekonomiskos resursus un izmanto pakalpojumus. Cilvēka loma mainās tad, kad viņš nonāk savā darba vietā un kļūst ražotājs.
Trešā iespējamība vai loma parādās tad, ja cilvēks ir rīcības nespējīgs vai nenodarbināts. Ja šajos gadījumos nesaņem sociālo palīdzību, tad šie cilvēki var aiziet bojā. Tie ir apgādājamie.
Mūsu ikdiena sastāv no saimniecisku /ekonomisku/ lielumu pieņemšanas un ekonomisku norišu ķēdes. Šo norišu summa vienas valsts ietvaros tiek saukta par valsts tautsaimniecību jeb ekonomiku.
Ikdienā domāt par saimnieciskā norisēm valstī nozīmē vienlaicīgi domāt arī par pašu eksistenci un izdzīvošanu un otrādi. Reizē tā ir valstiska un personīga lieta.
Daudzus saimnieciskos procesus cilvēks ikdienā pārdzīvo kā nemitīgi atkārtojošos, pašsaprotamus procesus, par kuriem īpaši nedomā. Piemēram, apmierinot ikdienas vajadzības vai lietojot pirmās nepieciešamības preces un pakalpojumus.
Arī skolā mācību un ārpusklases nodarbību laikā skolēns ir patērētājs un izmanto skolas telpas, mēbeles, skolas pagalmu, apģērbu, pārtiku, rakstāmpiederumus, grāmatas, skolotāju intelektuālās zināšanas un psihisko enerģiju, skolas tehniskā personāla pakalpojumus u.c.
Tā kā visi resursi uz pasaules ir ierobežotā daudzumā, tie ir jāsaudzē. Ne tikai elektroenerģija, savs apģērbs, mājas lietas, bet arī skolas īpašums un skolotāji tai skaitā kā zināšanu apguves intelektuālie resursi.
Mūsdienās ir vairāki aspekti, kas norāda uz patērētāju zinību svarīgumu un to nepieciešamību apgūt skolās. Palīdzot skolēniem apgūt patērētāju lomu, tiek likti pamati arī tam, lai viņi nākotnē spētu būt zinoši patērētāji. Cilvēkiem ir jābūt sagatavotiem izdarīt izvēli, ņemot vērā gan savu laiku, naudas resursus, gan arī vides aspektus.
Patērētāju izglītošana ir nepieciešama, lai pastiprinātu bērnu un jauniešu spēju dzīvot sabiedrībā brīvās tirgus ekonomikas apstākļos. Jauniešiem ir jāspēj analizēt un novērtēt piedāvātās preces vai pakalpojumus, lai viņi varētu efektīvi izmantot savus personiskos līdzekļus, prastu aizstāvēt savas tiesības un līdz ar to spēlētu savu lomu tirgū. …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register