Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:189025
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.01.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Patērētājs kā tirgus ekonomikas sastāvdaļa    4
2.  Patērētājs kā masas loceklis    6
3.  Patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumi    8
4.  Svarīgākie Eiropas Savienības likumdošanas akti patērētāju aizsardzības jomā    9
5.  Patērētāju tiesību politikas Latvijā vēsture un svarīgākie likumdošanas akti    11
6.  Patērētāju tiesību izplatītākie pārkāpumi Latvijā    13
7.  Latvijas patērētāja izglītība    16
8.  Patērētāju tiesību aizsardzības organizācijas    18
  Nobeigums    21
  Izmantotā literatūra un avoti    22
Extract

Jebkurš cilvēks ir iesaistīts saimnieciskajā jeb ekonomiskajā apritē - cilvēks visu savu dzīvi ir vai nu patērētājs vai ražotājs. Pat miegā cilvēks saņem un patērē ekonomiskos resursus un izmanto pakalpojumus. Cilvēka loma mainās tad, kad viņš nonāk savā darba vietā un kļūst ražotājs.
Mūsu ikdiena sastāv no saimniecisku (ekonomisku) lielumu pieņemšanas un ekonomisku norišu ķēdes. Šo norišu summa vienas valsts ietvaros tiek saukta par valsts tautsaimniecību jeb ekonomiku.
Ikdienā domāt par saimnieciskā norisēm valstī nozīmē vienlaicīgi domāt arī par pašu eksistenci un izdzīvošanu un otrādi. Tā reizē ir valstiska un personīga lieta.
Katru dienu mēs slēdzam pirkšanas-pārdošanas līgumus, iepērkoties veikalā, pa telefonu vai internetā; maksājam par komunālajiem pakalpojumiem, elektrību, telefonu, dodamies ceļojumā vai ņemam kredītu bankā. Vai mēs apzināmies, ka katra no šīm darbībām ir civiltiesisks darījums, kurā piedalās preču vai pakalpojuma sniedzējs un preču vai pakalpojuma saņēmējs? Vizdrīzāk - nē. Noslēgtā darījuma sekas ir atbildība par līguma pienācīgu izpildi.
Bieži vien mēs ar izpildi esam apmierināti, tomēr gadās arī nepatīkami pārsteigumi, piemēram, nopērkot zābakus, pēc pirmajiem soļiem tiem nokrīt zole, vai runājot pa telefonu, mēs patīkamas balss vietā dzirdam tikai trokšņus. Ko šādās situācijās darīt? Kā rīkoties? Vai kāds var aizstāvēt mūsu tiesības slēdzot pirkuma līgumu? Vai patērētājam būtu jāsamierinās ar nekvalitatīvu preci vai pakalpojumu?
Pat labi attīstītas tirgus ekonomikas apstākļos ir nepieciešami pasākumi patērētāju aizsardzībai, jo patērētajam ir jāzina, vai netiek lietoti negodīgi un maldinoši tirdzniecības paņēmieni. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register