Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:510934
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.06.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs    4
1.1.  PTAC izveidošana    4
1.2.  PTAC funkcijas    4
2.  Informācija par precēm un pakalpojumiem    5
3.  Garantija    7
4.  Patērētāju tiesību pārkāpums    10
  Terminu skaidrojumi    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
  Pielikumi    12
Extract

Kas tad ir patērētājs? Šis vārds var izraisīt dažādas interpretācijas (piemēram, cilvēks, kas kaut ko ēd; kāda elektroierīce, kas patērē elektroenerģiju vai persona, kas izmanto gaisu, lai elpotu). Pēc patērētāju tiesību aizsardzības likuma vārds patērētājs tiek izmantots kā fiziskā vai juridiskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav tieši saistīts ar tās uzņēmējdarbību. Ļoti aktuāls un zinātniski interesantas ir preču ražotāju un patērētāju attiecības, jo ražotāji un patērētāji ir divas puses ar savdabīgi pretējam interesēm. Patērētājs cenšas iegādāties augstākās kvalitātes preces par vismazāko cenu, bet ražotājs cenšas saražot preces ar minimāliem izdevumiem un pārdot tās par visaugstāko cenu. Socioloģiski un tiesiski ražotāja un pārdevēja pienākums ir nodrošināt preces vai pakalpojuma pienācīgu kvalitāti, t.i. nodrošināt, lai precei, pakalpojumam vai tā rezultātā izgatavotai lietai nebūtu defektu.
Patērētāju interešu un tiesību aizsardzības pirmsākumi meklējami pagājušajā gadsimta vidū ar iniciatīvām Eiropā un ASV. Arī Eiropas Savienības (turpmāk tekstā – ES) ietvaros patērētāju tiesību aizsardzība ieguvusi patstāvīgas politikas statusu. ANO 1985.gadā noteikusi patērētāju aizsardzības vadošos principus, pēc kuriem lielā mērā tiek realizēta ES un arī Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības politika. Un tie ir:
Patērētāju veselības un drošības aizsardzība, ekonomisko interešu aizsardzība un veicināšana, patērētāju informēšana un izglītošana.
Latvija kopš savas neatkarības atgūšanas ir spērusi lielu soli valsts attīstībā un, laikam ejot, tā cenšas līdzināties Eiropai.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1133139
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register