Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:580559
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.03.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads   
2.  Patērētājs   
3.  Patērētāju politika   
4.  Situācijas analīze   
5.  Patērētāju politika Eiropā   
6.  Kā sevi aizsargā Amerikāņu patērētāji   
7.  Secinājumi   
Extract

Vai Jūs zināt, kas cilvēkiem visā pasaulē kopīgs, neatkarīgi no vecuma, dzimuma, ādas krāsas un sociālās izcelsmes? Kopīgs gan Latvijas lauku puišelim un Anglijas karalienei, gan miljonāram un dzīves pabērnam? MĒS VISI ESAM PIRCĒJI!
Kopš pārejas uzsākšanas no centralizētās plāna ekonomikas uz tirgus ekonomiku Latvijas tirgū ir parādījušās daudzas un dažādas preces. Dažkārt gadās gandrīz vienādas preces, bet, apskatot tās rūpīgāk saprotam, ka tās atšķiras gan pēc kvalitātes, gan pēc cenas un, jo vairāk pārdošanā parādās jaunas preces, jo grūtāk kļūst tajās orientēties un izlemt, kurai precei vai pakalpojumam dot priekšroku. Tāpēc patērētājam nepieciešamas ļoti plašas un daudzpusīgas zināšanas, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vēlmēm atbilstošu izvēli, kuru vēlāk nevajadzēs nožēlot.
Godīga konkurence starp uzņēmumiem parasti ir labvēlīga pircējam, jo tā uzlabo preču un pakalpojumu kvalitāti, palielina izvēles iespējas, kā arī samazina cenas. Patērētājam būtu jāzina, vai konkurence ir godīga, vai netiek lietoti negodīgi un maldinoši tirdzniecības paņēmieni. Bet ne jau visi patērētāji ir profesionāli, lai varētu to noteikt un tāpat arī viņi nevar vieni paši stāties pretī daudzajām kompānijām, kas tiem pārdod preces vai pakalpojumus. Šādu iemeslu dēļ lielākajā daļā pasaules valstu ir radīta likumdošana un procedūras patērētāju tiesību aizsardzībai.
Tirgus ekonomika – tā ir uz privāto iniciatīvu balstīta saimnieciskā sistēma, kas daudzās valstīs ir ļāvusi sasniegt augstus dzīves standartus. Tā var sekmīgi funkcionēt tikai tad, ja tiek nodrošināta personas brīvība, ja ir iaveidoti valstiskās regulēšanas mehānismi un, ja darbojas sociālo garantiju sistēma.
Tirgus ekonomikas filosofija ir balstīta uz vienu galveno prioritāti – Patērētāja prioritāti jebkura jautājuma risināšanā. Pat labi attīstīta tirgus ekonomikas apstākļos ir nepieciešami pasākumi, kas aizsargātu patērētāju intereses. Šādi pasākumi ir vērsti uz maldinošu reklāmu, pareizu un saprotamu cenu norādīšanu, preču un pakalpojumu drošumu, preču ražotāju un pakalpojumu sniedzēju atbildību, kā arī uz negodīgiem līguma nosacījumiem. Tāpēc, attīstoties tirgus ekonomikai Latvijā, izveidojās jauna sabiedriska kustība – patērētāju tiesību aizsardzība. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register