-
Patērētāju uzvedības teorija
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | 4 |
2. | Patērētāju uzvedības teorijas attīstības posmi un vadošie pētnieki | 5 |
2.1 | Patērētāju uzvedības teorijas attīstības posmi | 5 |
2.1.1 | Pirmais periods - līdz Otrajam pasaules karam | 5 |
2.1.2 | Otrais periods - pēckara periods | 6 |
2.1.3 | Trešais periods - aizsākas deviņdesmitajos gados | 8 |
2.2 | Vadošie pētnieki | 9 |
2.2.1 | Patērētāju uzvedības teorijas vādošie pētnieki | 9 |
2.2.2 | Vairāki nozīmīgie datumi patērētāju uzvedības teorijā | 12 |
3. | Literatūras saraksts | 14 |
Uzņēmējdarbības stratēģija, 20 gs koncentrējās uz piedāvājumu, bet 21 gadsimtā, tā orientējas jau uz pieprasījumu. Atcerēsimies 20 gadsimtā sākumā , kad Henrijs Ford iekaroja visas Valstis ar savu auto Modeli T. Tas bija laiks, kad Ford pārdeva tik daudz mašīnu cik viņš varētu saražot, toreiz viņš teica savus slavenus vārdus: "Jūs varat izvēlēties jebkuru automašīnu jebkurā krāsa, ja krāsa ir melna”. Šī frāze precīzi atspoguļo situāciju toreiz, kad ražotājs parasti nosaka, ko iegādāsies patērētājs. Ražotāji vairāk orientējas uz preces ražošanas procesa attīstību un pilnveidošanu.
Pirmais ieguldījums patērētāju uzvedības teorijā tika veikts 1920.gadā, kad ražošana guva pārsvaru pār pieprasījumu, un izveidojās jaunā problēma - kā pārdot preci. “Patērētāja uzvedība” kā atsevišķas zinātniskās disciplīnas attīstība sākās tikai 1950. gadā un tad patērētāju uzvedības nozare bija iedalīta trīs periodos:
pirmais periods - līdz Otrajam pasaules karam, kad iezīmējas sociālās uzvedības teorijas iedīgļi.
otrais periods ir pēckara periods. Nebija grūti prognozēt, ka pieprasījums būs milzīgs; patērētāji renovējot savējo saimniecību pēc kara, pirks visu, ko tiem piedāvās ražotāji.
trešais periods aizsākas deviņdesmitos gados.
2.1.1 Pirmais periods - līdz Otrajam pasaules karam.
Pirmo reizi tirgvedības kursi sāka lasīt Amerikas universitātes 1902.gadā. Bet tikai 1920.gadu beigās un 1930.gadu sākumā pasniedzēji, kuri lasīja šos kursus, sāka skaitīt sevī vairāk pēc marketologiem (marketing scholars), nevīs ekonomistiem.…
Patērētāju uzvedība tirgū (angl. Consumer behaviour) – ir lietišķā zinātnes nozare, kas pēta cilvēka uzvedību tirgū kā patērētāju – preču un pakalpojumu patērēšanu personiskajām vajadzībām. Mūsdienu patērētāju uzvedības teorijas pamatā ir neoklasiska teorija. Neoklasiskas patērētāju uzvedības teorijas veidošana ir cieši saistīta ar maržinalistisku revolūciju. Tas bija laiks kad par galveno ekonomikas teorijas problēmu tika saskaitīta cenu un vērtības veidošanas problēma. Ekonomistu-klasiķu darbos bija tendence, izskatot dotu problēmu likt uzsvaru uz objektīviem jēdzieniem, tādiem kā peļņa, darba alga, nomas maksa u.c. Maržinalistiskas revolūcijas tēvi – K.Megners, L.Vaļrass un U.S. Dževons – pārvietoja akcentu uz individuālu patērētāju un pievērsa lielu uzmanību patērētāja vajadzību apmierināšanu, veidojot preces cenu. Bija attīstīta teorija, saskaņā ar kuru penterētājam pērkot preci maksimizējas lietderīgums – psiholoģiskais gandarījums no preces vai pakalpojuma izmantošanas. Pie tam darbojas maksimāla lietderīguma samazināšanas princips, saskaņā ar kuru izmantojama labuma lietderīgums samazinās atkarība no tas izmantošanas intensitātes.
- Patērētāju uzvedības teorija
- Pircēju uzvedības teorijas
- Reklāma žurnālos un televīzijā. Patērētāju attieksme
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pircēju uzvedības teorijas
Research Papers for university10
-
Uzņēmuma mārketinga pasākumi patērētāju attieksmes mainīšanā
Research Papers for university20
-
Patērētāju nacionālās īpatnības
Research Papers for university5
-
Reklāmas ietekme uz patērētāju
Research Papers for university26
-
Patērētāju uzvedības izpēte
Research Papers for university9