Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
1,99
You save:
0,26 (13%)
Discounted price*:
1,73
Purchase
Add to Wish List
ID number:258409
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract

Skolotāji darbā ar klasi var dažādos veidos palielināt skolēnu motivāciju. daži no šiem veidiem ir daudz un sen pētīti, citi nākuši no pedagogu – veterānu pieredzes pūra. [1; 348]
Protams, gan mutiskās, gan rakstiskās uzslavas ir jālieto saprātīgi. Daudzajos gadījumos taustāms pastiprinājums nav tik nozīmīgs kā skolotāja izteiktā uzslava. Vārdi „Labi!”, „Lieliski!”, „Ļoti labi!”, „Teicams darbs!” atbilstoši vajadzīgajam izpildījumam vai tuvinājumiem vajadzīgajam izpildījumam var kalpot par spēcīgiem motivētājiem. Sociālā atzinība īpaši spēcīgi ietekmē mazāku bērnu sasniegumus. turklāt izmantot uzslavu ir visvieglāk, un tā ir vislabākais skolotājam pieejamais motivācijas līdzeklis. Un vissvarīgākais ir tas, ka uzslava, kas atkarīga no noteiktas uzvedības, paaugstina šīs uzvedības biežumu. Citiem vārdiem sakot, sociālā atzinība savās daudzajās formās ir relatīvi pastāvīgs pastiprinātājs vai pamudinātājs. Tomēr jāatceras, ka pārliecīgs uzslavu daudzums izraisa pretēju efektu! [1; 351]
Es uzskatu, ka uzslava ir viens no veiksmīgākajiem motivēšanas veidiem. Katrā klasē un skolā ir ļoti dažādi bērni. Vieni ir spējīgāki, citi nav tik spējīgi. Ir bērni, kuriem vienmēr visi darbi labi padodas, bet ir bērni, kuri cenšas, bet viņiem nesanāk tik labi. Šādos gadījumos vislabākā motivācija ir uzslava. Ja bērns tiek uzslavēts par savu centību, viņam nepazūd vēlēšanās cīnīties tālāk un sasniegt mērķi. Protams, uzslavu var pielietot ne tikai mācību procesā. Uzslava labi noder arī audzināšanas procesā, skolotājam strādājot ar savu audzināmo klasi. Šajos gadījumos var izmantot gan mutisko uzslavu, gan arī rakstisko. Rakstiskā uzslava ir piemēram, ieraksts dienasgrāmatā par labi paveikto darbu klasē, vai par piedalīšanos kādā skolas pasākumā. Lai rakstiskā uzslavu dienasgrāmatā izceltu, skolotājs uz datora var izveidot maza formāta pateicības rakstu. Šādi pateicības raksti ļoti efektīvi veicina skolēnu vēlmi darboties. Skolēnos pat rodas neliela konkurence par to, kurš vairāk nopelnīji pateicības rakstus.
Protams, darbā ar skolēniem var izmantot daudzus motivācijas paņēmienus. Katram skolotājam uzmanīgi ir jāvēro, kas notiek klasē. Ir jāuzkrāj mācīšanas pieredze, nav jābaidās eksperimentēt, bet noteikti jāmācās no savas pieredzes. Ja kaut kas labi izdodas, tad noteikti tas jāizmanto vēlreiz. …

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pedagoģiskās atziņas”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/258409

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register