-
Pedagoģiskās sadarbības process pirmsskolā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Pedagoģiskā procesa teorētiskie aspekti pirmsskolas audzināšanas iestādē | 4 |
1.1. | Pedagoģiskā procesa būtība | 4 |
1.2. | Pedagoģiskā procesa analīze pirmsskolas audzināšanas iestādē | 6 |
2. | Pirmsskolas audzināšanas iestādes darbības raksturojums | 10 |
2.1. | Pirmsskolas audzināšanas mērķis un tā realizēšana | 11 |
3. | Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības | 13 |
3.1. | Fizisko īpašību raksturojums | 14 |
3.2. | Kognitīvās attīstības raksturojums | 15 |
3.3. | Emocionālā attīstība | 16 |
3.4. | Saskarsme | 17 |
4. | Ģimene – bērna personības veidošanas pamats | 19 |
4.1. | Ģimenes audzinošās vērtības | 19 |
4.2. | Ģimenes līdzdalības pirmsskolas audzināšanas darbā pedagoģiskās iespējas | 21 |
4.3. | Ģimenes un bērnudārza sadarbības nozīme bērna personības veidošanās procesā | 22 |
Literatūras saraksts | 28 |
Pedagoģiskais process – tā ir visa bērna dzīve, ko organizē un vada pieaugušais. Tam jānodrošina bērna mācīšana, izglītība, audzināšana un attīstība. Liela vērība pedagoģiskajā procesā jāpievērš bērnu prāta attīstībai, saistot to ar paša bērna aktīvu darbību. Jau pirmsskolas vecumā bērnam jāmācās pašam vērot apkārtējo dzīvi, jāprot secināt, pārvarēt šķēršļus, jāīsteno savas vēlmes. Pieaugušajiem ir bērnam jāpalīdz. Taču šī palīdzība nedrīkst noslāpēt bērna patstāvību. Šeit liela loma ir bērnu rotaļām.
Pedagoģiskais process ir jāorganizē tā, lai tas attīstītu bērna spējas. Pedagogam uzmanība jāpievērš tiem mācību priekšmetiem, kas ne tik daudz paplašina bērna zināšanas , bet vienlaicīgi vingrina bērna prātu. Zināšanām bez prāta attīstības ir niecīga nozīme.
Noteicošā vieta pedagoģiskā procesa organizācijā ir jārāda pedagoga darbībai, viņa attiecībām ar bērniem, ar vecākiem. Šai darbībai vienlaicīgi ir jābūt audzinošai un izzinošai. Pedagogam jāpaplašina bērnu zināšanas, jāvingrina viņu domāšana. Jāatceras, ka bērnu ietekmē nevien pedagoga pedagoģiskās iemaņas, prasmes, bet arī viņa cilvēcīgās īpašības.
Liela uzmanība jāpievērš audzināšanas, mācīšanas un attīstības savstarpējai saistībai, mijiedarbībai. A.Usova uzsver, ka panākt šādu saistību ir ļoti grūts uzdevums. Bērnudārzā bērns apgūst divu veidu zināšanas, prasmes: tās, ko gūst ikdienā individuālajā pieredzē un daudzveidīgās nodarbībās. Apmācības, kas virzītas, lai bērns izzinātu apkārtējo pasauli un apgūtu darbības, ietver sevī milzīgu audzinošu iedarbību, veido pozitīvu attieksmi pret šīm parādībām, apgūst tikumiskās normas, veido bērnu rakstura iezīmes. Īstenojot audzināšanas un mācīšanas uzdevumus, jāvēro katrs bērns un visa bērnu grupa.
Pedagoģiskais process bērnudārzā jāorganizē tā, lai bērniem būtu nodrošināta iespēja dzīvot bērna dzīvi, attīstot un pilnveidojot viņa personības veidošanās procesu.
A.Usova, Ņ.Mdželidze, V.Kondratova bērnudārza pedagoģiskajā procesā izdala sekojošas galvenās likumsakarības: darbības veidu savstarpējā saistība, zināšanu koncentrēšanas princips, pieaugušo un bērnu pozitīvo savstarpējo attiecību veidošana, vienlaicīga iedarbošanās uz bērna jūtām, izpratni un praktiskās iemaņām (6;17).
Viena no raksturīgākām likumsakarībām pedagoģiskajā procesa organizācijā – darbības veidu savstarpējā saistība un mijiedarbība.
Viens un tas pats darbības veids var veikt dažādas funkcijas, piem. sižetiskā – lomu rotaļa ir gan audzināšanas, gan mācīšanas, gan bērnu dzīves organizācijas, gan bērnu izzināšanas līdzeklis.…
- Antīkās filosofijas pedagoģiskā nozīme
- Pedagoģiskās sadarbības process pirmsskolā
- Zēnu dzimumidentitātes veidošanās pedagoģiskajā procesā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Filosofa Žana Žaka Ruso pedagoģiskās atziņas
Research Papers for university6
-
Pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšana mācību procesā
Research Papers for university4
-
Labvēlīgas mācību vides veidošana pirmsskolas izglītības iestādē
Research Papers for university4
-
Mācību un saskarsmes prasmju veidošana 5 - 6 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Research Papers for university16
-
Pirmsskolas izglītības kvalitātes vadīšana
Research Papers for university7