Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:573156
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pedagoģiskā procesa teorētiskie aspekti pirmsskolas audzināšanas iestādē    4
1.1.  Pedagoģiskā procesa būtība    4
1.2.  Pedagoģiskā procesa analīze pirmsskolas audzināšanas iestādē    6
2.  Pirmsskolas audzināšanas iestādes darbības raksturojums    10
2.1.  Pirmsskolas audzināšanas mērķis un tā realizēšana    11
3.  Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības    13
3.1.  Fizisko īpašību raksturojums    14
3.2.  Kognitīvās attīstības raksturojums    15
3.3.  Emocionālā attīstība    16
3.4.  Saskarsme    17
4.  Ģimene – bērna personības veidošanas pamats    19
4.1.  Ģimenes audzinošās vērtības    19
4.2.  Ģimenes līdzdalības pirmsskolas audzināšanas darbā pedagoģiskās iespējas    21
4.3.  Ģimenes un bērnudārza sadarbības nozīme bērna personības veidošanās procesā    22
  Literatūras saraksts    28
Extract

Pedagoģiskais process – tā ir visa bērna dzīve, ko organizē un vada pieaugušais. Tam jānodrošina bērna mācīšana, izglītība, audzināšana un attīstība. Liela vērība pedagoģiskajā procesā jāpievērš bērnu prāta attīstībai, saistot to ar paša bērna aktīvu darbību. Jau pirmsskolas vecumā bērnam jāmācās pašam vērot apkārtējo dzīvi, jāprot secināt, pārvarēt šķēršļus, jāīsteno savas vēlmes. Pieaugušajiem ir bērnam jāpalīdz. Taču šī palīdzība nedrīkst noslāpēt bērna patstāvību. Šeit liela loma ir bērnu rotaļām.
Pedagoģiskais process ir jāorganizē tā, lai tas attīstītu bērna spējas. Pedagogam uzmanība jāpievērš tiem mācību priekšmetiem, kas ne tik daudz paplašina bērna zināšanas , bet vienlaicīgi vingrina bērna prātu. Zināšanām bez prāta attīstības ir niecīga nozīme.
Noteicošā vieta pedagoģiskā procesa organizācijā ir jārāda pedagoga darbībai, viņa attiecībām ar bērniem, ar vecākiem. Šai darbībai vienlaicīgi ir jābūt audzinošai un izzinošai. Pedagogam jāpaplašina bērnu zināšanas, jāvingrina viņu domāšana. Jāatceras, ka bērnu ietekmē nevien pedagoga pedagoģiskās iemaņas, prasmes, bet arī viņa cilvēcīgās īpašības.
Liela uzmanība jāpievērš audzināšanas, mācīšanas un attīstības savstarpējai saistībai, mijiedarbībai. A.Usova uzsver, ka panākt šādu saistību ir ļoti grūts uzdevums. Bērnudārzā bērns apgūst divu veidu zināšanas, prasmes: tās, ko gūst ikdienā individuālajā pieredzē un daudzveidīgās nodarbībās. Apmācības, kas virzītas, lai bērns izzinātu apkārtējo pasauli un apgūtu darbības, ietver sevī milzīgu audzinošu iedarbību, veido pozitīvu attieksmi pret šīm parādībām, apgūst tikumiskās normas, veido bērnu rakstura iezīmes. Īstenojot audzināšanas un mācīšanas uzdevumus, jāvēro katrs bērns un visa bērnu grupa.
Pedagoģiskais process bērnudārzā jāorganizē tā, lai bērniem būtu nodrošināta iespēja dzīvot bērna dzīvi, attīstot un pilnveidojot viņa personības veidošanās procesu.
A.Usova, Ņ.Mdželidze, V.Kondratova bērnudārza pedagoģiskajā procesā izdala sekojošas galvenās likumsakarības: darbības veidu savstarpējā saistība, zināšanu koncentrēšanas princips, pieaugušo un bērnu pozitīvo savstarpējo attiecību veidošana, vienlaicīga iedarbošanās uz bērna jūtām, izpratni un praktiskās iemaņām (6;17).
Viena no raksturīgākām likumsakarībām pedagoģiskajā procesa organizācijā – darbības veidu savstarpējā saistība un mijiedarbība.
Viens un tas pats darbības veids var veikt dažādas funkcijas, piem. sižetiskā – lomu rotaļa ir gan audzināšanas, gan mācīšanas, gan bērnu dzīves organizācijas, gan bērnu izzināšanas līdzeklis.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register