Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:789411
 
Evaluation:
Published: 14.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pedagoģiskie uzskati un izglītības sistēma apgaismības laikmetā    3
2.  Ievērojamāko apgaismotāju pedagoģiskie uzskati    4
2.1.  Ž.Ž.Ruso pedagoģiskie uzskati    4
2.2.  J.Basedova pedagoģiskie uzskati    7
2.3.  K.Salcmana pedagoģiskie uzskati    7
3.  Izglītības sistēma un pedagoģiskā doma Latvijā apgaismības periodā    9
4.  Latvijas ievērojamāko apgaismotāju pedagoģiskie uzskati    12
4.1.  T.L.Laua pedagoģiskie uzskati    12
4.2.  G.F.Stendera pedagoģiskie uzskati    12
4.3.  J.G.Herdera pedagoģiskie uzskati    13
  Bibliogrāfija    15
Extract

4.3. J. G. Herdera (1744- 1803) pedagoģiskie uzskati
Johans Gotfrīds Herders (skat. 5. pielik.) ir viens no ievērojamākajiem XVIII gs. vācu apgaismotājiem, humānists, demokrāts, „Vētras un dziņu ” kustības aizsācējs un tās ideologs.
Viņš dzimis nelielā Austrumprūsijas pilsētiņā Morungenā trūcīga skolotāja ģimenē. 18 gadu vecumā iestājies Kēnigsbergas universitātes teoloģijas fakultātē.
1764. gadā Herders dodas uz Rīgu, kur strādā par Domskolas rektora palīgu. Šajā laikā viņš apceļo Vidzemi. Vienkāršās tautas smagais darbs un beztiesiskais stāvoklis izraisa viņā dziļu līdzjūtību, bet tautas dzīves vērojumi rosina interesi par tās tradīcijām, ticējumiem, dziesmām.14
Uzsākot darbu Rīgas Domskolā, J. G. Herders balstās uz jau iepazīto vācu un franču pedagoģisko literatūru. Jaunus impulsus viņam dod Ž. Ž. Ruso brīvās un dabiskās audzināšanas idejas. 1762. gadā izdotais Ž. Ž. Ruso darbs „Emīls jeb Par audzināšanu” kļūst par galveno orientieri sarežģīto izglītības un personības attīstības problēmu radošai risināšanai.
Īpaši tuvas Herderam ir Ž. Ž. Ruso „Emīlā” paustās dabatbilsmes un brīvās audzināšanas idejas, individualitātes veidošana un audzēkņu spēju attīstība, kā arī patstāvīgas domāšanas izkopšana un izziņas aktivitātes rosināšanas iespējas mācībās.
J. G. Herders uzskata, ka izglītība nav sastingusi un nemainīga. Tā līdzīgi citām dabas un sabiedrības parādībām, mainās, attīstās un pilnveidojas.
Lielu nozīmi apgaismotājs piešķir skolas darba estetizācijai, uzsverot, ka vienīgi tur, kur daile apvienojas ar gudrību, skolotājs var sasniegt iecerēto mērķi- humanitāti.
Herders, iepazīstot latviešu tautas dzīvi, tās tradīcijas, ir pirmais, kas izprot latviešu tautasdziesmu kultūrvēsturisko nozīmi un to vērtību tautas dzīvē, cilvēces likteņgaitu izpratnē un personības attīstībā.15

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register