-
Personāla loma kvalitātes nodrošināšanā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Personāla loma kvalitātes nodrošināšanā | 5 |
1.1. | Uz darbiniekiem vērsta kvalitātes nodrošināšana | 5 |
1.2. | Personāla vadība kā līdzeklis darba kvalitātes nodrošināšanai | 12 |
1.2.1. | Darba analīze | 13 |
1.2.2. | Darbinieku atlase | 18 |
1.2.3. | Jauno darbinieku adaptācija | 23 |
1.2.4. | Darbinieku novērtēšana no ISO 9001:2000 viedokļa | 25 |
1.2.5. | Darbinieku motivācija | 29 |
2. | Darbinieku apmierinātības pētījums | 35 |
2.1. | Aptaujas anketa | 35 |
2.2. | Aptaujas rezultātu apkopojums un komentāri | 38 |
Secinājumi un priekšlikumi | 57 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 61 |
Produkta vai pakalpojuma kvalitāte ir svarīgs priekšnoteikums uzņēmuma biznesa ilgtermiņa attīstībai. Sertifikācija saskaņā ar starptautiski atzītu kvalitātes vadības sistēmas standartu ir skaidrs pierādījums uzņēmuma nopietnai attieksmei pret kvalitāti. Kvalitātes pārvaldības sistēmu ieviešana, kā arī tās uzturēšana un pilnveidošana uzņēmumos vēl ilgi būs aktuāls jautājums Latvijā. Uzņēmumam ar ieviestu kvalitātes pārvaldības sistēmu ir daudz vairāk priekšrocības un jauniegūtu labumu.
Personāla vadība ir viens no kvalitātes vadības elementiem, ja kvalitātes vadību skatās tās plašākajā nozīmē. Uzņēmuma sekmīgu darbību bez darbinieku resursiem nav iespējams nodrošināt un tam, cik efektīvi, pārdomāti un mērķtiecīgi tiek plānoti ar personāla vadīšanu saistītie jautājumi, vistiešākajā veidā atspoguļojas kvalitātes nodrošināšanā.
Darba mērķis ir noskaidrot teorētiski un praktiski personāla lomu kvalitātes nodrošināšanā un izstrādāt priekšlikumus darbinieku apmierinātības uzlabošanai, ņemot par pamatu Latvijā darbojušos uzņēmumu.
Lai sasniegtu darba mērķi, ir jārisina šādi uzdevumi:
1.Jāizpēta kvalitātes vadības sistēmas teorētiskie aspekti.
2.Pamatojoties uz pieejamiem literatūras avotiem, jāizpēta personāla vadības elementi.
3.Jāveic uzņēmuma personāla vadības procesu analīze.
4.Jāizdara secinājumi un priekšlikumi par uzņēmuma personāla vadīšanu, ņemot vērā darbinieku apmierinātības aptaujas rezultātus.
Produkta vai pakalpojuma kvalitāte ir svarīgs priekšnoteikums biznesa ilgtermiņa attīstībai. Sertifikācija saskaņā ar starptautiski atzītu kvalitātes vadības sistēmas standartu ir skaidrs pierādījums uzņēmuma nopietnai attieksmei pret kvalitāti. Kvalitātes pārvaldības sistēmu ieviešana, kā arī tās uzturēšana un pilnveidošana uzņēmumos vēl ilgi būs aktuāls jautājums Latvijā. Uzņēmumam ar ieviestu kvalitātes pārvaldības sistēmu ir daudz vairāk priekšrocību un jauniegūto labumu: sakārtota organizācijas iekšējā vide, papildus mārketinga instruments, uzlabota produktu, procesu un pakalpojumu kvalitāte, identificētas organizācijas vājās un stiprās vietas, iespēja paplašināt tirgus daļu, lielākas iespējas iegūt partnerus ārpus Latvijas, atviegloti noteikumi konkursos, banku kredītu saņemšanā un daudzi citi ieguvumi. Ikvienam uzņēmuma ir savs pamatojums, lai lemtu par labu kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešanai. Kvalitātes pārvaldības sistēmas izstrādāšana un īstenošana ir vienots vairāku pasākumu kopums, kur nenoliedzami būtiska loma ir personāla vadībai.…
Darbs satur darba vietas analīzi, darbinieku atlases aspektus, jauno darbinieku adaptācijas problēmu novērtējumu un darbinieku novērtēšanu no ISO 9001:2000 viedokļa, kā arī ierosinājumus darbinieku motivācijai un darbinieku apmierinātības pētījumu.
- Personāla loma kvalitātes nodrošināšanā
- Personāla menedžments
- Personāla motivācijas iespējas uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Personāla menedžments
Research Papers for university18
-
Personāla motivācijas iespējas uzņēmumā
Research Papers for university12
-
Personāla motivācijas būtība un nozīme pārvaldes procesā
Research Papers for university4
-
Kvalitātes vadības sistēmas valsts pārvaldē
Research Papers for university15
-
Kvalitātes loma uzņēmuma konkurētspējas palielināšanā
Research Papers for university17