Jautājums kā motivēt un stimulēt darbiniekus ir aktuāls jebkurā organizācijā. Saskaņā ar motivēšanas teorijām, tieši vajadzības stimulē cilvēku rīcību.
Motivācijas procesam ir būtiska vieta personāla vadībā. Organizāciju vadītāji parasti cenšas atrast drošas saites starp personāla motivēšanu un sekojošu efektīvu darbību organizācijas labā, tādā veidā panākot harmoniju starp individuālajiem un organizācijas mērķiem. Lai gūtu gandarījumu un ilgstošu interesi par darbu, nepieciešami jauni stimuli, lai papildinātu tos, kuru dēļ darbinieks izvēlējās konkrētu uzņēmumu un amatu. Sekmīga motivācija- tas nav darbinieku skaits, bet gan viņu savstarpējās attiecības.
Motīvs- cilvēka uzvedības izskaidrojums un pamatojums.
Motivējums- noteiktu motīvu komplekss ,kas veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā.
Motivēšana- darbinieku stimulēšana izvēloties kādu no rīcības alternatīvām ,lai sasniegtu organizācijas un personības mērķus.
Motivācija:
1.dinamiska process, kurš, pielietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda izvirzīto mērķu sasniegšanu;
2.dod darbiniekam gandarījumu;
3.ietaupa izdevumus;
4.saglabā nepieciešamos darbiniekus.
Eksistē koncepciju rinda tam, kā ar vajadzību apstiprinājumu palīdzību var ietekmēt cilvēku lietišķo aktivitāti. Tās zināšanas ir nepieciešamas vadītājam labākai saprašanai ,kas padotajiem virza dažu elementu pielietošanu praksē.…