Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:694153
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.05.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Personāla novērtēšanas veidi    4
2.  Personāla kompetence un tās novērtēšana.    4
2.1.  Kompetence    4
2.2.  Veikuma novērtēšanas mērķi.    5
3.  Novērtēšanas metodes.    6
3.1.  Vērtējuma skalas metode.    6
3.2.  Salīdzināšanas metode.    7
3.3.  Esejas metode.    8
3.4.  Vērtēšanas intervijas.    8
4.  Novērtēšanas process.    10
4.1.  Slikta darba iemesli un novērtēšanas varianti.    10
4.2.  Pozitīvais novērtēšanas procesā.    11
4.3.  Padomi darbinieku novērtēšanā.    12
4.4.  Vadītāju novērtēšana.    12
4.5.  Darbinieka novērtēšanas anketas.    13
  Nobeigums.    14
  Izmantotās literatūras saraksts.    15
Extract

Kāpēc mēs novērtējam personālu? Un kā vērtēt: darba rezultātus, zināšanas, uzvedību? Kā vērtēt? Kā attiecīgajiem darbiniekiem darīt zināmus vērtēšanas rezultātus? Atbildes uz šiem jautājumiem tad arī meklēsim šajā referātā.
Personāla novērtēšana līdztekus atalgojuma sistēmas vadībai un apmācībai ir kļuvusi par vienu no galvenajām biznesu personāla vadības funkcijām. Bez personāla novērtēšanas nav iespējama atalgojuma sistēmas izveide, arī apmācības un attīstības procedūras balstās nevis uz personāla objektīvām vajadzībām, bet gan tikai uz pieņēmumiem. Piemēram, pastāv liela un būtiska atšķirība starp to, ko darbinieks grib mācīties, un to, ko viņam vai viņai tiešām vajadzētu apgūt, lai darba rezultāti būtu sekmīgi. Tradicionāli visi darbinieki vēlas apgūt svešvalodas un datorprasmes, un tas, protams, ceļ viņu vērtību darba tirgū un attīsta kompetenci, bet vai tās tiešām ir Uzņēmuma reālas intereses, kas sekmēs biznesa efektivitāti? Galvenie iemesli, kas uzņēmumu un personāla nodaļu vadītājiem liek izšķirties par dažādu personāla novērtēšanas instrumentu ieviešanu, ir šādi:

Mēs nevaram vadīt un attīstīt to, ko nevaram izmērīt
Kompetence un darba rezultāti ietekmē atalgojuma noteikšanu
Kompetence un darba rezultāti nosaka mūsu mācību vajadzības
Kompetence ietekmē sasniegumus un darba rezultātus

Uzņēmumos izšķir divu veidu personāla novērtēšanu, un nereti tiek diskutēts, ko tad īsti novērtēt un kādās situācijās, kuru novērtēšanas veidu izmantot. Parasti mēs runājam par kompetences novērtēšanu un darba rezultātu novērtēšanu.
Referātā aplūkošu abus personāla novērtēšanas veidus, galvenās metodes un iespējamā rezultāta izmantošanu.
Kompetences novērtēšana un darba rezultātu novērtēšana: bieži abi šie novērtēšanas veidi tiek jaukti, nereti tos apvieno vienā novērtēšanas instrumentā, bet vēl biežāk darbinieki nemaz nesaprot, kas tad īsti tiek novērtēts – viņu zināšanas, prasmes un iemaņas vai arī darba rezultāti un sasniegumi. Lai jūkli padarītu vēl lielāku, vadītāji mēdz autoratīvi paziņot, ka bez kompetences jau nevar būt labu darba rezultātu, bet kā tad to mērīt un ko īsti mērīt?…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1137888
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register