Veidojoties sabiedrībai, pieaug personālvadības, organizatorisko, pedagoģisko un psiholoģisko aspektu izpratnes un to metožu izmantošanas loma.
Vadītājs vada ne tikai uzņēmumu, bet galvenokārt cilvēkus, kuri īsteno uzņēmuma un savus mērķus.
Personālvadības izzināšana un apguve vēl negarantē panākumus, un tomēr......Lūk stāstiņš par to, ko runā divi vadītāji, lai pārspriestu dzīves aktualitātes.
Pirmais:-Mans suns gājis svilpošanas kursos...
Otrais:-Es gan neesmu dzirdējis, ka viņš svilpotu!
Pirmais:- Es taču teicu- suns gājis kursos, bet neteicu, ka tas iemācījās svilpot.
Šis stāstiņš ilustrē iepriekšējo domu. Tikai mērķtiecīga darbība var dot rezultātu.
Personāla izvēle ir process, kurā atlasa vispiemērotāko pretendentu no tiem, kuri pieteikušies uz kādu noteiktu darba vietu. Pēc būtības tas ir prognozēšanas uzdevums, jo ir jāparedz, ka attiecīgais pretendents vēlāk uzvedīsies un darbosies reālajā darba vietā.
Atlases veiksme ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Personālam, kuras atbild par personāla atlasi, jāzina ne tikai darbam nepieciešamās īpašības, bet arī, kā tās ”mērīt”. Veicot atlases procesu, jāsaprot, ka tā mērķis nav izteikt spriedumu par vispārējām spējām, rakstura iezīmēm vai individuālām dotībām, bet gan novērtēt pretendenta piemērotību noteiktai vakancei organizācijā.
Pirmais solis atlases procesā attiecas uz tādiem kritērijiem kā vecums, vispārējā un profesionālā izglītība, pieredze, iecerēta alga.…