Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:832310
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Kas ir psiholoģija un ko tā pēta    4
3.  Psiholoģijas zinātnes vēstures apskats    5
  priekšvēsture    5
  vēsture   
  psiholoģijas vēsture Latvijā    9
4.  Kas ir personība    9
5.  Kurā brīdī par cilvēku var sākt runāt kā par personību    12
6.  Personības attīstība bērnībā    13
  grūtniecības periods    13
  zīdaiņa vecums   
  bērna individualizācijas posms    16
7.  Sākumskolas vecums bērna dzīvē    16
8.  Pusaudža un jaunieša gadi    17
9.  Agrīnais briedums, briedums, vecumdienas    19
10.  Praktiskā daļa    20
  Pētīšanas metodes    20
  Fototerapija   
  Anketēšana    23
11.  Rezultāti    23
12.  Secinājumi    43
13.  Izmantotā literatūra    51
Extract

Mans uzdevums bija izveidot zinātniski pētniecisko darbu par tēmu “Personības attīstības posmi psiholoģijā”. Mērķis uzzināt vairāk par psiholoģiju un katru personības attīstības posmu. Noskaidrot, kas ietekmē personību veidošanos, cik liela nozīme ir katram attīstības posmam. Uzzināt sīkāk par psiholoģiju kā zinātni – par tās attīstības vēsturi un galvenajiem virzieniem. Ar anketu palīdzību noskaidrot, kā cilvēki attīsta savu personību mūsdienās, kāda ir viņu pašapziņa, kādas ir spilgtākās bērnības atmiņas utt..
Izvēlējos tieši šo darba tēmu, jo psiholoģija man šķiet interesants mācību priekšmets. Uzskatu, ka iegūtā informācija noderēs arī dzīvē kontaktējoties ar citiem cilvēkiem, jo psiholoģija ir zinātne, kuru vismaz pamatos ir lietderīgi apgūt ikvienam – tā sekmē izpratni vienam par otru, nodrošina saskaņu.
Cilvēkam ir izteikta vajadzība iepazīt apkārtējo, savu iekšējo pasauli un cilvēkus. Laika gaitā šī vajadzība ir nevis mazinājusies, bet pastiprinājusies. Cilvēces attīstības gaitā, tā pārtapusi īpašā darbībā- zinātnē. Zinātnes var iedalīt divās lielās grupās: zinātnes, kuru pētījumu priekšmets ir objektīvā, fiziskā pasaule, un zinātnes, kuru pētījumu priekšmets ir subjektīvā pasaule jeb cilvēka iekšējā dzīve. Pirmo zinātņu grupu nosacīti sauc par dabaszinātnēm, otro- humanitārajām zinātnēm.[7:7] Psiholoģijas zināšanas, t.i., zināšanas par cilvēka iekšējās pasaules likumsakarībām un īpatnībām, tās ir humanitāras. Viena no psiholoģijas definīcijām ir šāda – “Psiholoģija ir zinātne par psihes attīstības un funkcionēšanas likumsakarībām, par cilvēka un dzīvnieku uzvedību. Tā pēta iedzimtības, organisma fiziskā stāvokļa un apkārtējās vides ietekmi uz psihi”.[5:9]
Nākotnē psiholoģija varētu pāriet jaunā attīstības stadijā, t.i., no izskaidrojošas zinātnes pārvērsties par prognozējošu un plānojošu zinātni.
Priekšstats par psiholoģijas zinātnes saturu veidojās daudzu gadsimtu gaitā. Psiholoģijai ir gara priekšvēsture, bet diezgan īsa vēsture, kas sākās 19. gadsimtā. Pirms tam psiholoģisko ideju attīstība norisinājās filozofijas ietvaros. Filozofiju zināmā mērā var uzskatīt par psiholoģijas māti, jo tieši filozofijas interešu lokā tika aplūkoti vairāki psiholoģijas jautājumi. Viena no būtiskākajām problēmām bija jautājums par dvēseli.

Priekšvēsture

Psiholoģijas zinātne par savu nosaukumu ir pateicīga sengrieķu mitoloģijai.
Tajā pastāv mīts par to, ka Erots, Afrodites dēls, iemīlēja jaunu, skaistu meiteni Psihi.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1147476
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register