Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:217567
 
Evaluation:
Published: 13.05.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Zero Waste kustības raksturojums    6
3.  Zero Waste kustības ienākšana Latvijā    8
4.  Vides globālās problēmas    10
5.  Zero Waste kustības devums sabiedrībai un videi    11
6.  Pētnieciskā daļa    13
6.1.  Interviju analīze    13
6.2.  Rīgas 84. vidusskolas 3. klašu skolēnu un viņu ģimeņu aptauju analīze    14
6.2.1.  Rīgas 84. vidusskolas 3. klašu skolēnu vecāku aptauja mēnesi pēc pētījuma    17
  Secinājumi    22
  Literatūras un informācijas avotu saraksts    23
  Pielikums    24
Extract

Secinājumi

1. Cilvēka rīcība ir atstājusi milzīgas sekas uz vides kvalitāti un ir iemesls globālajai sasilšanai, jaunām slimībām, infekcijām, bioloģiskās daudzveidības maiņai.
2. Pasaulē un Latvijā pastāv daudz dabas aizsardzības organizācijas, kuru mērķis ir uzturēt balansu starp sabiedrības vajadzībām un dabu. Tomēr bez sabiedrības atbalsta un ikdienas paradumu mainīšanas, situācija pasaulē strauji pasliktināsies.
3. Ekspertu, speciālistu un Zero Waste kustību atbalstošo veikalu darbinieku novērojumi liecina, ka jaunieši maz iesaistās šajā kustībā. Tas ir jāmaina, jo jaunieši ir nākamā paaudze, kurai ir jāturpina cīņa atjaunot pasauli ar jaunām zināšanām un metodēm.
4. Rīgas 84. vidusskolu trešo klašu ģimenes daļēji pielietoja Zero Waste principus ikdienā, bet liels procentu (60%, kas samazināja plastmasas maisiņu skaitu, un 68%, kas sašķiroja atkritumus) skaits eksperimenta laikā mēģināja mainīt paradumus savā ģimenē. Šis eksperiments daudzām ģimenēm var būt sākums veidot abpusēji pozitīvas attiecības starp cilvēku un dabu. Darba autors var secināt, ka jau sākumskolā bērni ir jāizglīto par dabas nozīmi cilvēku dzīvēs un jāpievērš liela uzmanība uz pareizu dabas resursu izmantošanu un taupīšanu ikdienā.
5. Rīgas 84. vidusskolas 3. klašu skolēnu ģimenes pēc praktiskās daļas uzzināja par dažādiem Zero Waste principiem, kas 57% ģimeņu bija sākums dažām videi draudzīgu ikdienas paradumu maiņām.

Darba autora priekšlikums ir izglītības programmā iekļaut dažādas stundas sākumskolai par dabas un cilvēka savstarpējām attiecībām, nepieciešamību uzturēt tās neitrālas vai abpusēji pozitīvas, ikdienas paradumus, kas ietekmē dabu, pieskaitīt pie pareizas ētikas principiem, lai audzinātu dabas cienīšanu, saudzēšanu, resursu taupīšanu un pareizu lietojumu. Darba autors vēlas ierosināt ar vien vairāk uzņēmumiem mainīt iepakojuma materiālu, kas būtu videi nekaitīgs.
Šo darbu var izmantot, kā materiālu par notiekošajām vides globālajām problēmām un risinājumiem. Sabiedrība (neierobežots vecums) var izmantot apkopotos Zero Waste principus, iegūt zināšanas par taupīšanu. Var izmantot pielikumā esošo tabulu, lai ikdienā kontrolētu savas gaitas attiecībā pret dabu. Pielikums nr.1 var tikt izmantots kā plakāts, lai aicinātu, ieinteresētu un informētu sabiedrību mainīt ikdienu sev un dabai kvalitatīvāku un gudrāku.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register