-
Piekrastes pašvaldības pilotteritorijas ilgtspējīgas politikas un rīcības programmas vadlīnijas: Mangaļsalas teritorija
Research Papers65 Biology, Civil Defence, Environmental Protection
Nr. | Chapter | Page. |
METODOLOĢIJA | 4 | |
1 | SITUĀCIJAS ANALĪZE | 4 |
1.1. | ŪDENS SAIMNIECĪBA | 4 |
1.1.1. | Ūdens apgāde | 4 |
1.1.2. | Notekūdeņu saimniecība | 6 |
1.1.3. | Rekreācijas ūdens resursi | 7 |
1.1.4. | Zivju resursu saimniecība | 8 |
1.2. | ATKRITUMU SAIMNIECĪBA | 9 |
1.2.1. | Rūpniecisko atkritumu apsaimniekošana | 10 |
1.2.2. | Iedzīvotāju radīto cieto sadzīves atkritumu apsaimniekošana | 11 |
1.2.3. | Vēsturiskie un nekontrolēti izmestie atkritumi | 12 |
1.3. | ENERGOSAIMNIECĪBA | 13 |
1.3.1. | Elektoapgāde | 13 |
1.3.2. | Siltumapgāde | 13 |
1.3.3. | Gāzes apgāde | 15 |
1.4. | GAISA PIESĀRŅOJUMS UN AIZSARDZĪBA | 15 |
1.4.1. | Gaisa piesārņojuma kontrole | 17 |
1.4.2. | Gaisa piesārņojuma avoti | 17 |
1.5. | DABAS VĒRTĪBAS | 22 |
1.5.1. | Pļavas | 22 |
1.5.2. | Piekrastes kāpas un piejūras zona | 24 |
1.5.3. | Meži | 24 |
1.5.4. | Ainava | 24 |
1.6. | ZEMES RESURSI | 24 |
2. | LĪDZSVAROTAS ATTĪSTĪBAS POLITIKA | 24 |
2.1. | DABAS VIDES SEKTORA POLITIKAS DEKLARĀCIJA | 24 |
2.2. | SEKTORĀLIE INDIKATORI | 24 |
3. | POLITIKAS PLĀNOŠANA | 24 |
3.1. | LĪDZSVAROTAS ATTĪSTĪBAS ASPEKTI UN TIESĪBU NORMAS | 24 |
3.2. | STRATĒĢISKAIS NOVĒTRĒJUMS | 24 |
3.3. | ATTĪSTĪBAS IESPĒJAS | 24 |
3.4. | INTEGRATĪVAIS SATURS | 24 |
3.4.1. | Ekonomiskā vide | 24 |
3.4.2. | Sociālā vide | 24 |
3.4.3. | Cilvēkresursu attīstība un vides komunikācija | 24 |
3.5. | MĒRĶIS UN UZDEVUMI | 24 |
4. | ILGTSPĒJĪGAS ATTĪSTĪBAS PROGRAMMA | 24 |
5. | REALIZĀCIJAS PROJEKTU PRIEKŠLIKUMI | 24 |
5.1. | DABAS VIDES SAGLABĀŠANA UN UZLABOŠANA MANGAĻSALAS TERITORIJĀ | 24 |
5.1.1. | Īss projekta Kopsavilkums | 24 |
5.1.2. | Projekta realizācijas nepieciešamība un priekšvēsture | 24 |
5.1.3. | Dabas vide attistības nosacijumu kopums projekta realizācijā | 24 |
5.1.4. | Projektu priekšlikumu pakete | 24 |
5.2. | DABAS IZZIŅAS TAKAS IERĪKOŠANA MANGAĻSALĀ | 24 |
5.2.1. | Kopsavilkums | 24 |
5.2.2. | Projekta realizācijas nepieciešamība un priekšvēsture | 24 |
5.2.3. | Projekta apraksts | 24 |
5.2.4. | Ekonomiskā ietekme starptautiskā, valsts, vietējā mērogā | 24 |
5.2.5. | Ekonomiskie, vides un sociālie nosacījumi projekta realizācijai | 24 |
5.2.6. | Riska novērtējums | 24 |
5.2.7. | Projekta realizācijas kalendārais plāns | 24 |
PIELIKUMS: INFORMĀCIJAS AVOTI | 24 |
Metodoloģija
Šā darba izstrādei autori izmantoja dokumentu studijas (skat. pielikumā), lauka studijas, novērojumus, anketēšanu, klātienes un telefoniskās intervijas ar Mangaļsalas iedzīvotājiem, pašvaldību darbiniekiem, kā arī uzņēmumu pārstāvjiem. Izvēlētais plašais metožu spektrs ļāva iegūt vispusīgu priekšstatu par apsekojamo teritoriju.
Situācijas analīze
Ūdens saimniecība
Ūdens saimniecība Mangaļu pussalas teritorijā, kā kopējā Rīgas pilsētas ūdens saimniecība sastāvdaļa, sāka attīstīties 1960.gadā, kad pussalas teritorija tika iekļauta Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā. Ņemot vērā, ka Mangaļu pussalas teritorija ir praktiski no visām pusēm norobežota no pārējās pilsētas teritorijas (no Ziemeļiem to norobežo Rīgas jūras līcis, no dienvidiem Audupe, no austrumiem Vecdaugava, no rietumiem Daugava), tās ūdenssaimniecības attīstība noritējusi relatīvi autonomi no Rīgas pilsētas ūdenssaimniecības.
Ūdens saimniecība Mangaļu pussalā ir analizēta atbilstoši tematiskajiem sektoriem: ūdens apgāde, notekūdeņu saimniecība, rekreācijas ūdenssaimniecība un zivju resursu saimniecība.
Ūdens apgāde
Mangaļu pussalā ir gan centralizētā, gan decentralizētā ūdens apgāde. Centralizēto ūdens apgādi pussalā nodrošina SIA “GAMMA A”, kas izveidojās uz bijušā uzņēmuma “AUDA” (2001.g.) bāzes, kas savukārt pārņēma visas komunikācijas un inženiertīklus no zivsaimniecības kolhoza “9 Maijs”. Uzņēmums “9 Maijs” Mangaļu pussalā darbojās kā vienots komplekss visā pussalas teritorijā nodrošinot vienotu pussalas inženierkomunikāciju tīklu un parējās, tai skaitā ūdens, infrastruktūras uzturēšanu.
Dzeramā ūdens saimniecību Mangaļu pussalā varētu nosacīti sadalīt divās daļas. Pirmkārt, tā ir Rīgas brīvostas teritorijā esošo ražošanas uzņēmumu apgāde ar dzeramo ūdeni. Un otrkārt, tā ir Mangaļu pussalas iedzīvotāju rajona apgāde ar dzeramo ūdeni. Šo pussalas teritoriju administrē Rīgas Domes Ziemeļu rajona izpilddirekcija un citas Rīgas Domes pakļautās pašvaldības institūcijas. …
Šā darba izstrādei autori izmantoja dokumentu studijas auka studijas, novērojumus, anketēšanu, klātienes un telefoniskās intervijas ar Mangaļsalas iedzīvotājiem, pašvaldību darbiniekiem, kā arī uzņēmumu pārstāvjiem. Izvēlētais plašais metožu spektrs ļāva iegūt vispusīgu priekšstatu par apsekojamo teritoriju.
- Kārtības policijas inspektora darbība privātpersonu īpašumā esošo šaujamieroču glabāšanas un nēsāšanas noteikumu ievērošanas nodrošināšanā apkalpojamajā teritorijā
-
Piekrastes pašvaldības pilotteritorijas ilgtspējīgas politikas un rīcības programmas vadlīnijas: Mangaļsalas teritorija
Research Papers65 Biology, Civil Defence, Environmental Protection
- Plūdu draudu iespējamība Daugavas baseina teritorijā un nepieciešamie pasākumi to mazināšanai vai novēršanai
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Globālo procesu ietekme uz dabu un ilgtspējīgu attīstību
Research Papers for university9
Evaluated! -
Pašvaldības kā valsts pārvaldes iestāde administratīvā procesa ietvaros
Research Papers for university12
-
Vides pārvaldības sistēma kā viens no ilgtspējīgas attīstības instrumentiem
Research Papers for university45
Evaluated! -
Ievads priekšmetā "Ilgtspējīgas attīstības pamati"
Research Papers for university31
Evaluated! -
Dabas aizsardzība un ilgtspējīga attīstība
Research Papers for university23