Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:709009
 
Evaluation:
Published: 18.12.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Terminu skaidrojumi    3
  Pilnīga konkurence, lauksaimniecības vēsture    4
  Pilnīga konkurence    4
  Pilnīgas konkurences pazīmes    4
  Lauksaimniecība – tās attīstības vēsture    5
  Pilnīgas konkurences problēmas lauksaimniecībā    5
  Pieprasījuma neelastīgais raksturs    6
  Saimniecības darbaspēks nav visai mobils    6
  Lauksaimniecības loma ekonomikā un cilvēku dzīvē    7
  Lauksaimniecība atšķirība no citām nozarēm    8
  Lauksaimniecības datu analīze    9
  Lauksaimniecības kultūru sējumu vidējā ražība    9
  Lauksaimniecības galveno kultūraugu sējumu platības Latvijā    10
  Lauksaimniecības produktu pārdošana pieņemšanas, pārstrādes uzņēmumiem    10
  Nobeigums    11
  Izmantotā literatūra    12
  Pielikums nr. 1    13
Extract

Pilnīga konkurence, tā ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnīgi pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Šī veida konkurencei tirgū vieta ir tur, kur ir daudz pārdevēju un pircēju vienveidīgai produkcijai. Šāds spilgts piemērs ir lauksaimniecība, jo, šeit neviens labības piegādātājs nevar ietekmēt stāvokli tirgū, jo viņa daļa ir salīdzinoši niecīga. Pilnīga konkurence ir sastopama reti, ar šo konkurences veidu parasti saprot ideālo tirgu modeli, kur parasti pircējs un pārdevējs ir brīvi savā izvēlē, viņi brīvi var iekļūt tirgū, kā arī brīvi no tā izkļūt. Pilnīgā konkurence visvairāk izpaužas labības tirgū. Nav nekādu šķēršļu, lai zemnieks nākamajā gadā audzētu ko citu.
Pilnīgas konkurences pazīmes.

Firmu skaits – ļoti liels;
Prece – standartizēta;
Cenas kontroles – nav;
Nosacījumi iekļūšanai tirgū – Iekļūt viegli, šķēršļu nav;
Ārpuscenas konkurences – nav;

Pārdevēji un pircēji pie tirgus izmēra ir relatīvi mazas vienības, tāpēc neviens no tiem nevar „noteikt cenu”. Ja ir daudz mazu pārdevēju, tad ir daudz grūtāk spekulēt ar cenu citiem pārdevējiem vai pārdevēju grupām. Līdzīgi ir tad, ja ir daudz „mazu pircēju” –tiem, savu interešu līmenī, spekulēt ar cenu ir pavisam neliela izdevība. Katrs pārdevējs vadās pēc principa:” Ja es mēģināšu uzlikt savu cenu lielāku par tirgus cenu, tad mani pircēji zinās, ka viņi var iegūt preci par daudz lētāku cenu no maniem konkurentiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1124099
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register