Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:587495
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Extract

Tirgus eksistē visur, ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Un tur parādās konkurence. Kas ir konkurence? 1Konkurence (lat. concurrentia – sadurties, cīnīties) ir neatkarīgu pircēju un pārdevēju savstarpēja sāncensība, cīņa tirgū par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, par lielāku peļņu. Ļoti vienkāršotā variantā varētu teikt, ka tā ir ekonomiskā sacensība starp uzņēmējiem. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa. Konkurence ir arī nozīmīgs uzņēmējdarbības motivācijas elements.

Kas ir pilnīga konkurence? Pilnīga konkurence ir sastopama reti, ar pilnīgu konkurenci parasti saprot ideālo tirgu modeli, kur parasti pircējs un pārdevējs ir brīvi savā izvēlē, viņi brīvi var iekļūt tirgū, kā arī brīvi no tā izkļūt. Pilnīgā konkurence visvairāk izpaužas labības tirgū. Nav nekādu šķēršļu, lai zemnieks nākamajā gadā audzētu ko citu. Tiek tirgota un piedāvāta vienveidīga, pat vienāda prece, nav vajadzības reklamēt. Pilnīgas konkurences apstākļos cenu nosaka tirgus.

Ir jānoskaidro vai valsts iejaucas tautsaimniecībā, ko tā ir devusi un kādas ir subsīdijas? Ko devusi iespēja mums būt daļai, no Eiropas Savienības?
Pilnīgā konkurence ir sastopama ļoti reti, tā ir ideāla tirgus sistēma, kādai vajadzētu būt. Visvairāk tā izpaužas tautsaimniecībā, jo prece un pakalpojums ir vienveidīgs, vienāds. Kā saka Mihails Siņicins 1„Lielākā daļa ekonomistu uzskata, ka pilnīga konkurence ir situācija, kad tirgū ir daudz neatkarīgu pircēju un pārdevēju; gan pircēji, gan pārdevēji var brīvi iekļūt un izkļūt no tirgus”. Viss ir nepiespiests. Piemēram, ja pārdevējs pacels preces un pakalpojuma cenu, viņa preci, pakalpojumu nepirks, jo ir iespēja nopirkt tādu pašu preci, pakalpojumu, tikai pie cita pārdevēja. Pazeminot preces, pakalpojuma cenu, prece, pakalpojums tiks nopirkts, jo tā pati prece, pakalpojums pie viņa ir lētāka, nekā pie konkurenta, bet toties pārdevēja ieņēmumi būs lielāki, viņš vairāk pārdos. Vairums pārdevēju cenšas tā darīt, lai viņu preces, pakalpojumi būtu pieprasīti un viņi būtu ieguvēji, bet ir viena problēma, ja viņš pazemina cenu tā, ka ražošanas izmaksas ir lielākas viņš var bankrotēt, tāpēc tirgus nosaka cenu, lai visi būtu ieguvēji. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1181930
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register