Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:354015
 
Evaluation:
Published: 06.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Šajā darbā pievērsīsimies pircēju rīcības faktoriem SIA ‘BAL’ autobusu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu patēriņa tirgū.
Pēc teorijas visi pircēju rīcības faktori tiek iedalīti piecās grupās:
Ekonomiskie ( darba alga; ienākumu līmenis; cenu līmenis ),
Sociālie ( piederība formālam sociālam slānim; piederība neformālai sociālai grupai; darba nodrošinājums; ģimenes stāvoklis; statuss sabiedrībā ),
Kultūras ( kultūras līmenis; izglītības līmenis; tautība; reliģija ),
Personiskie ( vecums, dzīves cikla posms; profesija; dzīvesveids; rakstura īpatnības; pašapziņa ),
Psiholoģiskie ( motivējums; uztvere; apgūšana; pārliecība; nostāja; ieradumi ).

Ekonomiskie faktori – tie uzskatāmi par vissvarīgākajiem, jo nosaka ne tikai pircēju maksātspēju, bet ietekmē arī pārējos pircēju rīcības faktorus. Kā zināms, pieprasījumu pēc pakalpojuma veido tikai tie cilvēki, kuriem ir vajadzība un iespēja apmierināt šo vajadzību (nepieciešamie materiālie līdzekļi). Klienta maksātspēja ir atkarīga gan no darba algas un ienākumiem, gan no cenu līmeņa, gan arī no parādiem un citām materiālajām saistībām. Turklāt klienta maksātspēja nosaka to, kādus pakalpojumus klients izvēlēsies un par kādu cenu. Raksturojot pircēju rīcības faktorus SIA ‘BAL’ autobusu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu patēriņa tirgū, jāmin vairākas likumsakarība:
1)Zināms, ka palielinoties iedzīvotāju maksātspējas līmenim, arī potenciālo pircēju skaits palielināsies, jo cilvēki vairāk un biežāk varēs atļauties ceļot;
2)Tomēr, ja klientu maksātspēja pārsniegs zināmu robežu, tie autobusu vietā varēs atļauties regulāri lietot aviokompāniju pakalpojumus, jo tas ir dārgāk, bet daudz ērtāk.
Tātad no maksātspējas lieluma atkarīgs vai cilvēki varēs atļauties ceļot, cik bieži tas notiks un ar kādu starptautisko pasažieru pārvadājumu firmu tie izvēlēsies: tās, kas piedāvā braucienus ar autobusiem vai arī aviokompāniju pakalpojumus.
Cenu līmenis SIA ‘BAL’ autobusu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu patēriņa tirgū arī ir svarīgs ekonomiskais faktors. Cenu līmenis ir atkarīgs gan no ekonomiskā stāvokļa valstī, gan no konkurentu darbības un pircēju veidotā pieprasījuma līmeņa. SIA ‘BAL’ autobusu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu cenu līmenis salīdzinoši ar konkurējošo firmu (tām, kas nodarbojas ar pasažieru sauszemes pārvadājumiem, piemēram, ECOLINES) ir nedaudz zemāks. Tomēr sīvs konkurents ir aviokompānijas, kuras uz dažiem reisiem arī piedāvā lētas biļetes. Aviokompāniju vājais punkts ir tas, ka šīs biļetes ir ierobežotā skaitā un tās jāpasūta laicīgi.
Tātad jebkurš pircējs, iegādājoties SIA ‘BAL’ pakalpojumu vadīsies pēc savas maksātspējas un attiecīgā pakalpojuma cenas.
Arī sociālie faktori (piederība formālam sociālam slānim; piederība neformālai sociālai grupai; darba nodrošinājums; ģimenes stāvoklis; statuss sabiedrībā ) ir svarīgi.
Katrs cilvēks pieder noteiktam sociālam slānim. Par sociāliem slāņiem dēvē sabiedrības grupas, kuras veido cilvēki ar līdzīgām dzīves vērtībām, interesēm un rīcības principiem, arī ar līdzīgu rīcību tirgū. Piemēram, pie viena formālā sociālā slāņa piederošie dos priekšroku konkrētiem pakalpojumiem, produktu markām, izklaides veidiem, veikala tipiem, reklāmas avotiem un veidiem un tā tālāk. Slāņi savstarpēji atšķiras ar vairākām pazīmēm: īpašums, ienākumu līmenis, izglītība, nodarbošanās, dzīvesveids.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register