Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:628847
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
  VAIRUMTIRDZNIECĪBA UN MAZIE UZŅĒMUMI    3
  SIA “AQUA PRO” VIETA LATVIJAS TIRGŪ    7
  MĀRKETINGA VADĪŠANA UZŅĒMUMĀ    8
  UZŅĒMUMA PRIEKŠPASŪTĪJUMU NOTEIKUMI    10
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    13
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    14
Extract

Viens no mazo uzņēmumu izplatītākajiem darbības veidiem ir tirdzniecība. Lielākā daļa mazo uzņēmumu Latvijā specializējušies mazumtirdzniecībā, tomēr liels to īpatsvars ir arī vairumtirdzniecībā.
Vairumtirdzniecība – iepirktu jaunu vai lietotu preču tālāka pārdošana organizētajiem pircējiem – mazumtirdzniecības uzņēmumiem, mājamatniekiem, kā arī citiem vairumtirgotājiem, tirdzniecības aģentiem vai mākleriem. Tā ietver visas darbības, kas saistītas ar preču vai pakalpojumu pārdošanu tiem, kas pērk, lai tirgotu mazumā vai izmantotu darba vajadzībām. [1]
Vairumtirdzniecība pārņem daudz svarīgu funkciju preču virzīšanā no ražotāja līdz patērētājam, īpaši tās, kas saistītas ar preču šķirošanu. Vairumtirgotāji atšķiras no mazumtirgotājiem vairākos veidos. Pēc F. Kotlera tos var iedalīt [3]:
- Vairumtirgotāji mazāk uzmanības pievērš preču virzīšanai un atrašanās vietai, jo vairumtirgotāji ir saistīti vairāk ar darījuma klientiem kā ar galīgajiem patērētājiem.
- Vairumtirdzniecības darījumi vairumā gadījumu ir lielāki nekā mazumtirdzniecībā, un vairumtirgotāji pārsvarā aptver lielāku tirdzniecības teritoriju kā mazumtirgotāji. Vairumtirdzniecība salīdzinoši ar mazumtirdzniecību ir saistīta ar mazāku skaitu, lielākiem un vairāk ģeogrāfiski koncentrētiem klientiem.
- Valdībai parasti ir atšķirīga pieeja abām šīm tirdzniecības formām nodokļu un to darbības regulēšanas jomā.
Vairumtirgotāji kā starpnieki ir izdevīgi gan ražotājiem, gan arī mazumtirgotājiem. Tie samazina izmaksas uz lielo iepirkumu no ražotājiem un lētākas transportēšanas lielos apjomos no piegādātāja līdz vairumtirgotājam rēķina. Gan ražotājiem, gan mazumtirgotājiem ir izdevīgi, ka vairumtirgotājs uzņemas starpnieka lomu, jo pie mazāka kontaktēšanās skaita samazinās izmaksas.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1123312
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register