Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā

     

    Research Papers15 Pedagogy

4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:136089
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.06.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Emocijas- viena no svarīgākajām personības attīstības iezīmēm    4
1.1.  Emociju vispārīgs raksturojums    4
1.2.  Emociju loma jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā    9
2.  Literatūra – emocionālās atsaucības veicinātāja    12
2.1.  Bērnu literatūras raksturojums    12
2.2.  Literatūras nozīme bērnu emocionālajā audzināšanā    14
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    19
Extract

Mazbērnu vecuma beigās bērns var pārdzīvot elementāras estētiskās jūtas vai stāvokļus. Tos izraisa skaista, melodiska un mierīga mūzika (līdzīga šūpuļdiesmai), jautra dziesma, brašs maršs. Bērns priecājas par skaistu lentu matos, apjūsmo kaut ko spožu : izgreznotu eglīti, piespraudi. Šajos pārdzīvojumos sākumā izpaužas tieša pieaugušo atdarināšana līdzpārdzīvojuma veidā. Bērns atkārto mātes vārdus :”Cik skaisti!” (Ļubļinska, 1979, 285).
Jaunākajā pirmsskolas vecumā pozitīvu emociju rašanās galvenais priekšnosacījums vairs nav fizioloģisko vajadzību, bet saskarsmes vajadzību apmierināšana. Bērns, pašam neapzinoties, nemitīgi pieprasa saskarsmi ar pieaugušo (Svence, 1999, 69).

Mazuļa pirmajā dzīves gadā raksturīgo pasīvo, uz netīšo atdarināšanu balstīto jūtu vietā bērni mazbērna vecuma beigās sāk izrādīt savu individuālo interesi un jūtas pret apkārtni. Redzot, ka māte raud (vai tikai izliekas), bērns sāk to mierināt, apmīļo, glauda vaigus. Bērnus sāk iepriecināt citu bērnu klātbūtne, kuri arī kaut ko dara: ripina bumbu, sit pa to ar roku, spēlejas ar krāsainu pirmamīdu. Tā vēl nav kopīga rotaļa, bet tikai „darbošanās blakus”, kas tomēr sniedz bērnam pozitīvus pārdzīvojumus (Ļubļinska, 1979, 284).
Līdzcietības jūtas, kas nav nekas cits kā līdzjūtības spilgtāka forma, pirmajos divos gados bērnā vēl pavisam mazā mērā konstatējamas. Līdzcietībai nepieciešama jau samērā skaidrāk lietas apstākļu saprašana. Agrīnajā bērnībā par līdzcietības jūtām varbūt vēl pavisma trūktu pietiekoša pamat runāt, bet vienā ziņā tās arī mazā bērnā zīmīgas, un proti, tām netīksmes pārdzīvojuma nokrāsa (Students, 1935, 19).
G. Svence uzsver emocionālās saskarsmes nozīmību. Emocionālas, tuvas saskarsmes trūkums bērnībā var atstāt negatīvu ietekmi uz vēlākajiem gadiem – bērni nespēj izveidot normālas attiecības ar citiem cilvēkiem, ir emocionāli aukstāki. Tāpēc pieaugušajiem ir jāspēlējas ar bērnu, jāsarunājas, jāpieskaras, jo tā netiešā veidā ir pašaizsardzība pret nelabvēlīgu psihes attīstību. Pozitīva, emocionālā atzīšana bērnā attīsta drošības izjūtu, pārliecību par sevi, ticību saviem spēkiem un iespējām (Svence, 1999, 70).
D. Lieģeniece atzīmē, ka prieks, pārdzīvojums vada bērna darbošanos, un tas sekmē „ārējo” prasību (vajaga strādāt, jāsaudzē citu darbs) interiorizāciju „iekšējā” personiskās jēgas līmenī (Lieģeniece, 1995, 14).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1354555
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register