Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Preču zīmes reģistrācijas sistēmas nozīme preču zīmes aiz...-
Preču zīmes reģistrācijas sistēmas nozīme preču zīmes aizsardzībai
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | PREČU ZĪMES DEFINĪCIJA UN PREČU ZĪMJU IEDALĪJUMS | 4 |
1.1. | Preču zīmes definīcija | 4 |
1.2. | Vārdiskās preču zīmes | 4 |
1.3. | Grafiskās preču zīmes | 6 |
1.4. | Telpiskās preču zīmes | 6 |
1.5. | Kombinētās preču zīmes | 6 |
2. | PREČU ZĪMES REĢĪSTRĀCIJAS SISTĒMAS | 7 |
2.1. | Preču zīmes preču un/vai pakalpojumu saraksts | 7 |
2.2. | Tiesību akti, kas nosaka preču zīmes reģistrāciju | 7 |
2.3. | Nacionālā preču zīmes reģistrācijas sistēma | 8 |
2.4. | Kopienas preču zīmju reģistrācijas sistēma | 9 |
2.5. | Madrides preču zīmju reģistrācijas sistēma | 11 |
NOBEIGUMS | 13 | |
LITERATŪRAS UN DARBĀ LIETOTO AVOTU SARAKSTS | 15 |
Ņemot vērā to, ka krāsu skaits dabā ir limitēts un to izmantošana preču zīmēs ir populāra, tad šādu preču zīmju reģistrācija un lietojums ir plašs strīdu ubjekt. Kā piemērs būtu minama pelēkā krāsa, kas ir raksturīga precēm, kas saistītas ar medicīnu, savukārt brūnā vai dzeltenā krāsa ar šokolādes izstrādājumiem. Mēģinājumi monopolizēt kādu no šīm krāsām sastapsies ar tikpat niknu pretestību kā mēģinājumi padarīt preču zīmi par noteikta veida preču sugas vārdu.
1.4. Telpiskās preču zīmes
Telpiskās preču zīmes tiek veidotas no trīsdimensiju attēliem. Kā viena no pirmajām reģistrētajām telpiskajām preču zīmēm būtu minama daudzšķautņainā Coca – Colas pudelīte. Neskatoties uz to, ka telpiskās preču zīmes pastāv jau ilgu laiku, veivot to reģistrāciju, uzņēmēji joprojām saskarās ar grūtībām. Viena no problēmām telpisko preču zīmju reģistrācijai ir to radniecība ar dizainparaugiem. Izvēloties noteiktas formas iesaiņojumu kā preču zīmi savam produktam ir iespēja iegūt preču zīmju tiesības, kā arī zināma veida monopolu. Neskatoties uz to, ka tas prasa papildus ieguldījumus, tomēr, tā ir arī papildus aizsardzība pret konkurējošiem uzņēmējiem.
1.5. Kombinētās preču zīmes
Kombinētās preču zīmes ir iepriekš minēto preču zīmju elementu kombinācijas. Īpašas formas burti, krāsu kombinācijas utt. Lielākā šo preču zīmju priekšrocība ir tā, ka patērētājs tās labāk iegaumē, kā arī tā, ka aizsargājams ir katrs preču zīmes elements. Ne reti šīs priekšrocības izmant arī konkurenti, atdarinot kādu no preču zīmes elementiem, veidojot asociācijas. Kā piemēru var minēt „Fanta” un „Fantastika”, kur tiesas procesā prasītājs, kurš centās panākt konkurenta lietotās zīmes izmantošanas aizliegumu, procesā zaudēja. Par pirātisku atdarinājumu konkurentu lietotās preču zīmes dēvēt nebūtu pamata, tomēr var konstatēt tieksmi atdarināt un tādā veidā parazitēt uz labāk pazīstamās preču zīmes rēķina.
2. PREČU ZĪMES REĢĪSTRĀCIJAS SISTĒMAS
…
Lai izvairītos no starpgadījumiem un finansiālajiem zaudējumiem, uzņēmējiem būtu savlaicīgi jāpiedomā pie preču zīmes reģistrācijas. Daudzi uzņēmēji uzskata, ka spēs aktīvāk attīstīt savu uzņēmējdarbību, ka izmantos kādu jau tirgū atpazīstamu preču zīmi vai tai līdzīgu. Šāda rīcība ir pretēja godīgas uzņēmējdarbības un konkurences principiem. Ja tiek radīts jauns produkts, tam ir jābūt atšķirīgai preču zīmei. Nav pareizi, ja patērētājs izvēlas jauno produktu nevis tā unikalitātes dēļ, bet tāpēc, ka tas atgādina citu, jau zināmu produktu, ko ražo cits uzņēmums. Tā ir patērētāju maldināšana, likumpārkāpums, par kuru iespējamas sankcijas. Šī darba mērķis ir noskaidrot preču zīmju reģistrācijas sistēmas nozīmi preču zīmju aizsardzībai, problēmas, kas rodas nereģistrējot preču zīmes, to cēloņsakarību un iespējamos risinājumus.
- Preču zīmes
- Preču zīmes reģistrācijas sistēmas nozīme preču zīmes aizsardzībai
- Uzņēmuma "Jānis un Partneri" SIA personificētas preču markas veidošanas procesa analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma "Jānis un Partneri" SIA personificētas preču markas veidošanas procesa analīze
Research Papers for university70
-
Preču zīmes
Research Papers for university11
-
Preču zīmes
Research Papers for university17
Evaluated! -
Uzņēmuma preču raksturojums, priekšlikumi preču kvalitātes uzlabošanā A/S „Cēsu alus"
Research Papers for university16
Evaluated! -
Preču uzskaite SIA "AIRINA"
Research Papers for university19