Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

DiscountGreat deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,52 (13%)
Discounted price*:
3,47
Purchase
Add to Wish List
ID number:910669
Author:
Evaluation:
Published: 16.08.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2015.g. - 2016.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PREČU ZĪMES DEFINĪCIJA UN PREČU ZĪMJU IEDALĪJUMS    4
1.1.  Preču zīmes definīcija    4
1.2.  Vārdiskās preču zīmes    4
1.3.  Grafiskās preču zīmes    6
1.4.  Telpiskās preču zīmes    6
1.5.  Kombinētās preču zīmes    6
2.  PREČU ZĪMES REĢĪSTRĀCIJAS SISTĒMAS    7
2.1.  Preču zīmes preču un/vai pakalpojumu saraksts    7
2.2.  Tiesību akti, kas nosaka preču zīmes reģistrāciju    7
2.3.  Nacionālā preču zīmes reģistrācijas sistēma    8
2.4.  Kopienas preču zīmju reģistrācijas sistēma    9
2.5.  Madrides preču zīmju reģistrācijas sistēma    11
  NOBEIGUMS    13
  LITERATŪRAS UN DARBĀ LIETOTO AVOTU SARAKSTS    15
Extract

Ņemot vērā to, ka krāsu skaits dabā ir limitēts un to izmantošana preču zīmēs ir populāra, tad šādu preču zīmju reģistrācija un lietojums ir plašs strīdu ubjekt. Kā piemērs būtu minama pelēkā krāsa, kas ir raksturīga precēm, kas saistītas ar medicīnu, savukārt brūnā vai dzeltenā krāsa ar šokolādes izstrādājumiem. Mēģinājumi monopolizēt kādu no šīm krāsām sastapsies ar tikpat niknu pretestību kā mēģinājumi padarīt preču zīmi par noteikta veida preču sugas vārdu.

1.4. Telpiskās preču zīmes
Telpiskās preču zīmes tiek veidotas no trīsdimensiju attēliem. Kā viena no pirmajām reģistrētajām telpiskajām preču zīmēm būtu minama daudzšķautņainā Coca – Colas pudelīte. Neskatoties uz to, ka telpiskās preču zīmes pastāv jau ilgu laiku, veivot to reģistrāciju, uzņēmēji joprojām saskarās ar grūtībām. Viena no problēmām telpisko preču zīmju reģistrācijai ir to radniecība ar dizainparaugiem. Izvēloties noteiktas formas iesaiņojumu kā preču zīmi savam produktam ir iespēja iegūt preču zīmju tiesības, kā arī zināma veida monopolu. Neskatoties uz to, ka tas prasa papildus ieguldījumus, tomēr, tā ir arī papildus aizsardzība pret konkurējošiem uzņēmējiem.

1.5. Kombinētās preču zīmes
Kombinētās preču zīmes ir iepriekš minēto preču zīmju elementu kombinācijas. Īpašas formas burti, krāsu kombinācijas utt. Lielākā šo preču zīmju priekšrocība ir tā, ka patērētājs tās labāk iegaumē, kā arī tā, ka aizsargājams ir katrs preču zīmes elements. Ne reti šīs priekšrocības izmant arī konkurenti, atdarinot kādu no preču zīmes elementiem, veidojot asociācijas. Kā piemēru var minēt „Fanta” un „Fantastika”, kur tiesas procesā prasītājs, kurš centās panākt konkurenta lietotās zīmes izmantošanas aizliegumu, procesā zaudēja. Par pirātisku atdarinājumu konkurentu lietotās preču zīmes dēvēt nebūtu pamata, tomēr var konstatēt tieksmi atdarināt un tādā veidā parazitēt uz labāk pazīstamās preču zīmes rēķina.

2. PREČU ZĪMES REĢĪSTRĀCIJAS SISTĒMAS

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,39 €
Work pack Nr. 1355094
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register