Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Preču zīmes un kvalitātes zīmes nozīme patērētāju lēmuma ...-
Preču zīmes un kvalitātes zīmes nozīme patērētāju lēmuma pieņemšanas procesā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Preču zīme | 7 |
1.1. | Kas ir preču zīme | 7 |
1.2. | Preču zīmes nozīme uzņēmējdarbībā | 9 |
1.3. | Preču zīmes veidošana | 13 |
1.4. | Preču zīmes attīstības posmi | 15 |
1.5. | Preču kvalitātes zīmes Latvijā | 18 |
2. | Lēmuma pieņemšanas ietekmējošie faktori | 27 |
2.1. | Rīcības modelis | 27 |
2.2. | Psiholoģiskais faktors | 33 |
2.3. | Sociālais faktors | 37 |
2.4. | Kultūras faktors | 40 |
2.5. | Riska faktors | 41 |
3. | Praktiskā daļa | 44 |
3.1. | Metodoloģija | 44 |
3.1.1. | Metodes izvēles pamatojums | 44 |
3.1.2. | Fokusa grupas dalībnieki | 44 |
3.1.3. | Galvenie jautājumi | 45 |
3.2. | Iegūto datu analīze | 45 |
3.1.1. | Patērētāju attieksme pret vietējo un importa produkciju | 47 |
3.1.2. | Preču zīmes nozīme patērētājam | 48 |
3.1.3. | Kvalitātes zīmes ietekme uz patērētāju | 48 |
3.1.4. | Eksperiments | 50 |
3.3. | Kvalitatīvs produkts - „zaļā karotīte” | 50 |
Secinājumi | 53 | |
Priekšlikumi | 56 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 58 | |
Pielikumi | 60 |
Secinājumi
Izstrādājot šo darbu par tā mērķi tika izvirzīta patērētāju lēmuma pieņemšana preču un kvalitātes zīmju ietekmes izpēte,
Lai nodrošinātu šī darba mērķu un uzdevumu izpildi, kā arī iespējami kvalitatīvāk izvērtētu patērētāju lēmuma pieņemšanas ietekmējošos faktorus, tika veikts pētījums – fokusgrupa, kā arī darbā tika piemērota vairāku mārketinga speciālistu izdotā literatūra un pētījuma rezultāti. Šo avotu piemērošana deva iespēju apzināt darba mērķi un tā uzdevumus, kā arī izpētīt patērētāju lēmuma pieņemšanas īpatnības un ar to saistītās problēmas un cēloņsakarības.
1. Pasaules pieredze liecina, ka preces ar preču zīmēm ir daudz vieglāk pārdot, jo veiksmīga reklāmas kampaņa atstāj spēcīgu iespaidu pircēja prātā, un viņš tic, ka tieši šis produkts ir labākais. Preču zīme ļauj atšķirt tieši šo preci no citām līdzīgām.
2. Preču zīmes veidošana ilgst vairākus gadus, tā tiek veidota ilgstošam laika periodam, bet ja tā tiek izveidota veiksmīgi, tad nes lielu peļņu. Preču zīmju veidotājiem Latvijā vēl daudz jāmācās, lai radītu Eiropā un pasaulē ievērotu un konkurētspējīgu preču zīmi.
3. Lai noturētu preču zīmes popularitāti, tās attīstībā ir jāiegulda nepārtraukti līdzekļi. Tai jāatbilst jaunām modes tendencēm, nezaudējot kvalitātes rādītājiem.
4. Lai preču zīme būtu tāda, kas spētu ietekmēt patērētāja psiholoģiskos impulsus, tai ir jāspēj apmierināt visdažādākās patērētāju vēlmes. Tai jābūt ar savu dzīves uztveri un filozofiju.
5. Patērētājs veic pirkumu ne tikai fizioloģisko vajadzību ietekmē, bet arī pašapziņas celšanai, mīlestībai utt.
6. Pirkuma lēmuma pieņemšanā iesaistās ne tikai pats pirkuma veicējs, bet arī citas personas - iniciatori, ietekmētāji, lēmuma pieņēmēji, pircēji un paši patērētāji.
7. Pirkuma lēmuma pieņemšanu ietekmē indivīda psiholoģiskie, sociālie, kultūras, ekonomiskie faktori. Katru sociālo grupu atsevišķi.
8. Preču zīmes ir jāreģistrē. Tas ir nepieciešams tāpēc, lai pasargātu savu intelektuālo īpašumu.
9. Preču zīme, kas ir iekarojusi savu patērētāju lojalitāti un ir veiksmīgi piereģistrēta var pelnīt pati, bez ražošanas iekārtām.
10. Piereģistrētu preču zīmi aizsargā likums pret negodīgiem uzņēmējiem, kas vilto preču zīmes un grauj zīmes reputāciju.
11. Preču zīme ir kā garants patērētājam, par pirkuma lēmuma pareizību.
12. Latvijā kopš 2001.gada strauji tiek veidotas preču kvalitātes zīmes, kas paredzētas iekšējam tirgum, jo Latvijas pircējs labprātāk izvēlas Latvijas preces. Taču tagad jau šķiet, ka šāda veida preču zīmju ir par daudz, un pircējs tajās var viegli apmaldīties (piemēriem – Kvalitatīvs produkts, Latvijas kvalitāte, Veselīgs produkts u.c.)
…
Preču zīmes un kvalitātes zīmes nozīme patērētāju lēmuma pieņemšanas procesā. Aprakstīts: lēmuma pieņemšanas process, reklāma, preču zīme, izmantoto preču zīmju ietekme un apraksts. pētnieciskā metode- fokus grupa.
-
HACCP kvalitātes sistēmas ieviešana SIA "X"
Research Papers52 Management, Marketing, Advertising, Economics
- Preču zīmes un kvalitātes zīmes nozīme patērētāju lēmuma pieņemšanas procesā
- Reklāmas nozīme jauna produkta virzīšanā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas nozīme jauna produkta virzīšanā
Research Papers for university9
Evaluated! -
HACCP kvalitātes sistēmas ieviešana SIA "X"
Research Papers for university52
-
Uzņēmuma mārketinga pasākumi patērētāju attieksmes mainīšanā
Research Papers for university20
-
Preču grupu izvietošanas stratēģija lielveikalos
Research Papers for university51
Evaluated! -
Sporta preču tirgus izpēte Liepājā
Research Papers for university12
Evaluated!